موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آنسامبل موزیک فابریک قطعه‌ای از “کارن کیهانی” را اجرا می‌کند

به گزارش کامینگ سون موزیک: کیهانی می‌گوید اجرای کار جدیدش که بر مبنای ساز عود است، فعلاً به خاطر شرایط کرونا به تعویق افتاده است.

کارن کیهانی آهنگساز، نوازنده و مدرس دانشگاه درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به‌تازگی اثری را برای عود و آنسامبل تمام کرده‌ام که قرار است توسط آنسامبل موزیک فابریک در آلمان اجرا شود. آنسامبل موزیک فابریک به‌جرئت جزو پنج یا شش آنسامبل برتر موسیقی معاصر در اروپا باشد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بر مبنای ساز عود است، ادامه داد: اجرای این کار فعلاً به خاطر شرایط کرونا به تعویق افتاده است. علاوه بر این دو، سه سولوی جدید نوشته‌ام که به‌زودی آن‌ها را نیز اجرا می‌کنم. اما متأسفانه مشکلات مربوط به کرونا باعث شده که فستیوال‌ها در کشورهای مختلف به تعویق بیفتند.

این آهنگساز بیان کرد: وقتی با نوازنده‌های خارجی صحبت می‌کنیم همه آن‌ها از این موضوع نگران هستند، چون آنسامبل‌هایی که ماهی بالای ۱۰ کنسرت داشتند، برخی از آن‌ها الآن سه ماه یک‌بار فقط به‌صورت آنلاین اجرا دارند.

کیهانی در پایان درباره سایر فعالیت‌های خود گفت: ما چند پروژه داریم، منتها همه آن‌ها در حالت تعلیق قرار دارند و منتظر هستیم که ببینیم چه زمانی می‌توانیم آن‌ها را اجرایی کنیم. آلبوم “أرضِ مَوات” از نشر تلسک که برای سازهای فاگوت و عود بود هم به‌تازگی منتشر شده است. خانم الیزه یاکوبرگر، نوازنده فرانسوی ساز فاگوت دو سال پیش به ایران آمد و سه قطعه از آهنگسازان ایرانی ضبط کرد که یکی از آن قطعات هم برای من بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31960

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا