آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آلبوم «حرف بی‌حروف» را منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «حرف بی‌حروف» با همکاری زکریا یوسفی (خواننده و نوازنده سازهای کوبه‌ای) و تینا لاجوردیان (نوازنده‌ی عود) توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم» منتشر شد.

آلبوم «حرف بی‌حروف» با هنرمندی زکریا یوسفی (خواننده و نوازنده سازهای کوبه‌ای) و تینا لاجوردیان -نوازنده‌ی عود منتشر شد. در این اثر قطعاتی چون «سریانی»، «پیدایش»، «آوازی بیداد»، «عشوایی»، «آوازی دیلمان»، «رها»، «گفتگو»، «گریز»، «طره»، «ناتمام»، «نوا» و «سماع» آمده است.

در توضیح این اثر  آمده است:

«غرض از ساخت این آلبوم نیز ارائه موسیقی شرقی توام با سلیقه شخصی و با توجه به مرزهای موسیقی دستگاهی ایرانی است. دستگاه در موسیقی ایرانی نظامی چند مدی است که اساس و پایه موسیقی کلاسیک ایرانی محسوب می‌شود و در آن پیوند مدها از نظامی مدون و هماهنگ پیروی می‌کنند. از این رو با توجه به شناختی که از موسیقی ایرانی و خصوصاً موسیقی عرب و ترک داشتیم و بر آن شدیم تا تلفیقشان قطعاتی بسازیم که برای شنوندگان غیرایرانی هم ناآشنا به گوش نباشند. وجود این قطعات بی‌کلام و بیان صحبت‌هایمان به زبان موسیقی باعث شد که نام «حروف بی‌حروف» را برای این آلبوم برگزینیم. باشد که حرف‌هایمان بر دل‌هایتان بنشیند و با زبان موسیقی فراتر از کلام و سخن با یکدیگر گفتگو کنیم. »

گفتنی است، ‌آلبوم «حرف بی‌حروف» با شماره مجوز ۱۳۹۹.۳۶۵ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۰۲۶ کتابخانه ملی ایران توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم» در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31921

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا