موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

محمدامین میراحمدی از “آموزش عمومی تار و سه‌تار‌نوازی” می گوید

به گزارش کامینگ سون موزیک: میراحمدی می‌گوید کتاب‌های آموزشی اغلب یا مبتنی بر قطعات هستند که در آن صورت بچه‌ها اصول را یاد نمی‌گیرند یا مبتنی بر اصول هستند و بچه‌ها به خاطر جذابیت کم روش معمولاً موسیقی را ترک می‌کنند.

جلد اول کتاب “آموزش عمومی تار و سه‌تار‌نوازی بر اساس اهداف و سلایق” تألیف سید محمدامین میراحمدی منتشر شد. این کتاب که جلد دوم آن در سال ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد دارای سه بخش اصلی شامل مبانی تار و سه‌تارنوازی، احتمالات انگشت‌گذاری، مهارت‌های نوازندگی است.

محمدامین میراحمدی نوازنده، مدرس تار و سه‌تار و مؤلف این کتاب گفت: این کتاب یک متد آموزش تار و سه‌تار است. همان‌طور که از نامش پیداست چند نکته دارد؛ نخست اینکه آموزش عمومی سه‌تار و تار است. یعنی برای تمام مردم است. بسیاری از متدها صرفاً برای اشخاصی طراحی شده‌اند که حرفه‌ای هستند ولی قالب این کتاب به‌گونه‌ای است که برای همه مردم کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: اهداف و سلایق هم دو کلیدواژه دیگر این کتاب هستند. یعنی افراد مختلف با اهداف و سلایق متفاوت می‌توانند از آن استفاده کنند. کتاب دارای پنج سطح است و در هر سطح قطعات مختلفی وجود دارد.

bbad824e-0d7c-4b25-9c8e-db6a1aa6ad5e

این مدرس موسیقی عنوان کرد: کتاب‌های آموزشی اغلب یا مبتنی بر قطعات هستند که در آن صورت بچه‌ها اصول را یاد نمی‌گیرند یا مبتنی بر اصول هستند و بچه‌ها به خاطر جذابیت کم، معمولاً موسیقی را ترک می‌کنند.

میراحمدی با اعلام این که همه کارهای انتشار را خودش انجام داده است، گفت: کتاب “آموزش عمومی تار و سه‌تار‌نوازی بر اساس اهداف و سلایق” را به شکل تصویری فیلمبرداری می‌کنم تا در کلاس‌های آفلاین از آن استفاده کنم. جلد دوم کتاب را هم که حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ قطعه متفاوت دارد و با نت‌نگاری تحقیقی نوشته است، آماده کرده‌ام.

او در پایان خاطرنشان کرد: من در مقاطع مختلف دانشگاه و آموزشگاه مشغول تدریس هستم ولی ازآنجایی‌که تقاضاها بیشتر از زمان من شده است، کم‌کم دارم کتاب‌ و روش‌ها را با دوستان معلم کار می‌کنم تا آن‌ها بتوانند این کتاب را آموزش بدهند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31780

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا