موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

برگزاری نشست خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  نشست «خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی» فردا سه‌شنبه ۳۰ دی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

در سومین قسمت از نشست‌های رستاخیز واژه‌ها که توسط فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، «خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«رستاخیز واژه‌ها» عنوان سلسله نشست‌هایی با عنوان خدمات متقابل اسلام و هنر است که با همکاری فرهنگسرای اندیشه و گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هر دو هفته یک بار به میزبانی فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

در این‌ویژه برنامه موضوعاتی نظیر «خدمات متقابل انقلاب اسلامی و ادبیات داستانی»، «خدمات متقابل انقلاب اسلامی و ادبیات داستانی دفاع مقدس» و … با حضور نویسندگان، شاعران، اساتید حوزه و دانشگاه، اهالی قلم و صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

فرهنگسرای اندیشه در راستای مسئولیت خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تمرکز بر موضوع اندیشه‌ورزی، این ویژه برنامه را با حضور هنرمندان، شاعران و صاحب‌نظران بخش‌های مختلف هنری تدارک دیده و به بررسی خدمات متقابل اسلام و هنر می‌پردازد.

اولین قسمت از این برنامه با موضوع تأثیر متقابل شعر و انقلاب اسلامی و با حضور محمدرضا سنگری برگزار شد. در این‌جلسه شعر انقلاب، شعر دفاع مقدس و … مورد بررسی قرار گرفت. در دومین جلسه از رستاخیز واژه‌ها نیز که با عنوان خدمات متقابل ادبیات داستانی با دفاع مقدس برگزار شد، محمد حنیف و احمد شاکری به بررسی ابعاد مختلف ادبیات داستانی و ارتباط آن با دفاع مقدس پرداختند.

در سومین قسمت از رستاخیز واژه‌ها «خدمات متقابل موسیقی با فرهنگ و هویت اسلامی» مورد بررسی قرار می‌گیرد و مهدی امین فروغی و علیرضا بلیغ از صاحب‌نظران عرصه موسیقی به نقد و بررسی هنر موسیقی و ارتباط آن با هویت اسلامی می‌پردازند.

این برنامه با اجرای محمدحسن شاهنگی روز سه شنبه ۳۰ دی‌ماه به میزبانی فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

محتوای صوتی و تصویری این سلسله نشست‌ها به زودی از طریق فضای مجازی فرهنگسرای اندیشه منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31485

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا