موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

حماسه حق‌پرست از تازه‌ترین فعالیت‌های انجمن موسیقی استان بوشهر می گوید

به گزارش کامینگ سون موزیک: رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر می‌گوید این انجمن با رویکردهای جدید اجرایی و ارتباط بیش‌ازپیش با بدنه هنرمندان موسیقی، به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های موسیقایی است.

حماسه حق‌پرست رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های این انجمن گفت: جشنواره نوازندگی گیتار خلیج فارس به‌منظور کشف و شناخت استعدادهای درخشان و نوازندگان خلاق ساز گیتار و همچنین نکوداشت و تبلور همیشگی نام بزرگ و تاریخی خلیج فارس، به همت و تلاش گروهی از مدرسین و نوازندگان برجسته ساز گیتار در بوشهر و گستره استان بوشهر و حتی خارج از جغرافیای استان و در فضایی غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی استان برگزار می‌شود و بنده نیز به‌عنوان یک عضو کوچک افتخار حضور در کنار برگزارکنندگان و هنرمندان را دارم. سعی کردیم بیشتر دوستان و نوازندگانی که علاقه‌مند هستند و استعدادهایی که گاهی فرصت و مجال مطرح‌شدن را ندارند، در جشنواره امکان حضور یابند و از برگزیدگان در پایان جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

حق‌پرست درباره نحوه ارسال آثار به جشنواره نوازندگی گیتار خلیج فارس توضیح داد: شرکت‌کنندگان نواخته‌ها و اجرای خود را پس از تماس و هماهنگی لازم و در قالب سی‌دی به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند کرد. آن‌ها فایل‌هایی از نوازندگی خود را به شکل فری استایل یا سبک آزاد در دو مقطع سنی بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال برای بازبینی و داوری ارسال می‌کنند. یک تیم داوری حرفه‌ای کارها و آثار را بررسی می‌کند و در مرحله نخست اسامی راه‌یافتگان و برگزیدگان به مرحله نهایی را اعلام خواهد شد. برای حضور در مرحله‌ نهایی تمام تلاش خواهد شد که با رعایت پروتکل‌های و دستورالعمل‌های بهداشتی در ۲۱ اسفندماه برنامه پایانی جشنواره به شکل حضوری برگزار شود و نوازندگان راه‌یافته به مرحله نهایی با حضور هیئت داوران در سالن اجرا کنند.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر همچنین گفت: ما در عین حال، به دنبال برگزاری جشنواره موسیقی استان بوشهر هستیم که اتفاق بزرگی در سطح موسیقی استان خواهد بود. این جشنواره شامل موسیقی دستگاهی، کلاسیک و مقامی بوشهر می‌شود. شورای هنری و فنی جشنواره در حال تشکیل است.

او اضافه کرد: انجمن موسیقی استان بوشهر در یک سال و نیم اخیر و با رویکردهای جدید اجرایی و ارتباط بیش‌ازپیش با بدنه هنرمندان موسیقی، چه در استان و چه در خارج از استان، به دنبال استفاده از تمامی ظرفیت‌های موسیقایی است. این رویکردها در راستای ارتقا و تعالی بخشیدن به موسیقی استان بوشهر است که در یک برنامه جامع موسیقایی که بنده تحت عنوان “دستان” تحویل داده‌ام جزئیات آن مشخص شده است. این بسته‌ موارد مربوط به آموزش، ترویج، اجرا، کنسرت و کارگاه‌ها را در برمی‌گیرد.

حق‌پرست ادامه داد: برنامه ما از پنجم دی‌ماه سال گذشته با نکوداشت هنر نی جفتی نوازی آغاز شد. همچنین توانستیم در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر برای نخستین بار در هفت شب و با حضور ۱۴ گروه، جشنواره‌ موسیقی فجر را در بوشهر برگزار کنیم. همچنین انجمن موسیقی استان بوشهر تمام کارهای مربوط به برگزاری کارگاه‌های آموزشی را در سطح شهرستان‌ها دنبال کرده است و بخشی از برنامه‌هایمان نیز به شکل تقدیر و تجلیل چه در موسیقی مقامی و چه در موسیقی دستگاهی ایران و چهره‌های پیشکسوت است.

وی بیان کرد: بحث مهم دیگر میزبانی بوشهر از سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی است که در سطح ملی با حضور گروه‌های مهم و اساتید برجسته موسیقی کلاسیک و دستگاهی ایران در بوشهر از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ اسفند برگزار خواهد شد. پیرو آن در سال آینده پیگیر میزبانی و برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران‌ خواهیم بود که در صورت موافقت نهایی، در بوشهر برگزار خواهد شد. حمایت از تولید آلبوم‌های موسیقی توسط بچه‌های بوشهر از دیگر برنامه‌های مهم ما است که امیدوارم به نتایج مطلوبی برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31358

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا