موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

کیهان کلهر مشاور موسیقی انیمیشن «پیکسار» شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: کیهان کلهر به عنوان مشاور موسیقی با انیمیشن هالیوودی «روح» همکاری کرده و نامش در تیتراژ فیلم نیز درج شده است.

چند روزی است فیلم انیمیشن «Soul» در سرویس استریم دیزنی پلاس اکران شده و مخاطبین بسیاری از سراسر جهان به تماشای آن نشسته‌اند، انیمیشنی که تا امروز مورد تحسین بسیاری از مردم دنیا قرار گرفته و نقل بسیاری از محافل هنری شده است

این اثر به کارگردانی پیت داکتر آخرین محصولی است که در سال ٢٠٢٠ از پیکسار مورد تحسین قرار گرفته اما نکته جالب در مورد انیمیشن «Soul» حضور کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز چیره دست ایرانی به عنوان یکی از مشاوران موسیقی در این پروژه است که نامش در تیتراژ این انیمیشن نیز درج شده است.

کیهان کلهر تا امروز با بسیاری از فیلمهای سینمای جهان همکاری داشته و از جمله مهمترین آن می‌توان به همکاری با فرانسیس فورد کاپولا؛ کارگردان سری فیلمهای «پدرخوانده» اشاره کرد.

«روح» (Soul) یک پویانمایی رایانه‌ای در ژانر ماجراجویی، فانتزی، و کمدی–درام به کارگردانی پیت داکتر ساختهٔ پیکسار است که توسط والت دیزنی پیکچرز در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جیمی فاکس و تینا فی اشاره کرد.

این انیمیشن ابتدا در جشنواره فیلم لندن در ۱۱ اکتبر اکران شد. ابتدا قرار بود برای اکران سینمایی در نظر گرفته شود اما به دلیل شیوع ویروس کروناویروس به صورت دیجیتالی در دیزنی پلاس منتشر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=31085

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا