موسیقی ایرانهمایش

نشست آبان‌ماه آیین آواز با حضور علی شیرازی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: نشست آبان‌ماه آیین آواز با حضور علی شیرازی (آوازخوان و مدرس) به همراه علیرضا امینی (کارشناس مجری برنامه، آهنگساز و نوازندۀ سه‌تار) به مبحث دوم از «لایه‌بندی تحریر» می‌پردازد.

مبحث دوم از «لایه‌بندی تحریر» که قرار بود در نشست آبان‌ ماه «آیین آواز» عرضه شود، این ماه با حضور علی شیرازی ـ آوازخوان و مدرس آواز ـ به همراه علیرضا امینی، کارشناس مجری برنامه که آهنگساز و نوازندۀ سه‌تار نیز هست ارایٔه خواهد شد.

نشست این ماه آیین آواز ساعت ۱۸ سه‌شنبه (۲۶ آذر ماه) در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

نخستین مبحث لایه‌بندی تحریر در آواز ایرانی در نشست مردادماه امسال توسط همین دو هنرمند پژوهشگر ارایه شد و در آن، ضمن ارایه تعریفی از لایه‌بندی تحریر نمونه‌هایی از آوازها و تصنیف‌های بزرگان هنر خوانندگی در موسیقی دستگاهی نیز به عنوان مثال و در تکمیل و توضیح بحث برای حاضران در ارسباران پخش شد.

در نشست سی و هفتم نیز قرار است ادامه بحث پیگیری شود تا لایه‌بندی تحریر به عنوان یکی از مهمترین حلقە‌های مفقودۀ آواز در سال‌های پس از انقلاب بیش از پیش برای مخاطبان برنامه واشکافی شود.

نشست تخصصی آموزشی آیین آواز در چهارمین سال فعالیتش به ارایه مباحث فنی و تئوریک آوازی به همراه تجلیل از چهره‌های این هنر اختصاص دارد.

فرهنگسرای ارسباران در خیابان جلفا (ارسباران) واقع در خیابان دکتر شریعتی بااتر از پل سیدخندان واقع شده و ورود به این نشست برای همگان آزاد و رایگان خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3044

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا