موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

سرودی انقلابی با محتوای تقریب مذاهب در مشهد

به گزارش کامینگ سون موزیک: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سرود به عنوان یک رسانه‌ی نیرومند و مؤثر، همواره سبب افزایش انگیزه و شور میهن‌دوستی انقلابیون بوده است.

بی‌شک موسیقی یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای فرهنگ‌سازی در یک جامعه‌ هدف است؛ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سرود به عنوان یک رسانه‌ی نیرومند و مؤثر، همواره سبب افزایش انگیزه و شور میهن‌دوستی انقلابیون بوده است.

بنابراین یک سرود با موسیقی و شعری تاثیرگذار، می‌تواند در زمانی کوتاه، بیانگر دریایی از مطالب، پندها و آرمان‌ها باشد که می‌شود از آن به منظور انتقال پیام بهره برد.

اکنون در جهانی که گاهی اهانت و هجوم به باورهای دینی یا اعتقادی دیگران، چهره‌ آزاد تمدن بشری را مخدوش می‌نماید، گروه فرهنگی و هنری فردوس، در آستانه‌ آغاز سال میلادی، با تولید یکی از متفاوت‌ترین سرودهای تاریخ انقلاب، وجه مشترک میان شیعیان و مسیحیان یعنی رستاخیز حضرت مسیح(ع) را هدف قرار داده تا به این ترتیب، علاوه بر تبریک عید مسیحیان، صلح و وحدت، همچنین مسئله‌ی مهدویت و آخرالزمان را تذکر دهد.

سید مجتبی ذببحی، مسئول سابق آوای رضوان در مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس در این زمینه می‌گوید: فضای سرود کشور به چنین ملودی‌ها و فصاهای جدیدی نیاز دارد و سبب می‌شود تا علاقه‌مندان دیگری به این حوزه گرایش پیدا کنند.

«علی عالمیان» سرپرست گروه فردوس در این زمینه می‌گوید: امروزه نیاز به صلح و آرامش، بیش از هر زمان دیگری در میان مردم جهان احساس می‌شود؛ گرچه مانند تمامی دوران، مستکبرین سودجو، مانع رسیدن به این آرمان همیشگی بشر بوده و خواهند بود.

وی می‌افزاید: بنابراین گروه فرهنگی و هنری فردوس، تصمیم گرفت تا با تولید سرودی متفاوت در آستانه‌ میلاد حضرت مسیح(ع)، به منظور تحکیم وحدت، علاوه بر تبریک عید سال نوی مسیحیان، مسئله‌ی رستاخیز حضرت عیسی(ع) به همراه امام زمان(عج) را نیز متذکر شود؛ امیدواریم روز موعود هرچه زودتر فرا برسد تا جهان دیگر شاهد این همه تفرقه و دشمنی نباشد.

«محمدجواد الهی‌پور» شاعر نام‌آشنای سرودهای انقلابی نیز در این زمینه می‌گوید: از آنجایی که من همیشه از ایده‌های نو استقبال می‌کنم، به ویژه آنکه مضمون یا نتیجه‌ آن، تقریب مذاهب توحیدی باشد.

وی می‌گوید: این پروژه زمانی که به اینجانب پیشنهاد شد، برایم بسیار جذاب بود و به دلیل وجود مضامین پیچیده‌ای که باید در شعر به کار می‌رفت، اتمام آن از لحاظ زمانی بسیار بیشتر از حد معمول به طول انجامید.

الهی پور عنوان می‌کند: جا دارد از گروه فردوس به دلیل دغدغه‌ ارزشمندشان تشکر نموده و همچنین سال نوی میلادی را پیشاپیش به مسیحیان کشورمان تبریک عرض کنم. در جهانی که هر گوشه‌ آن صدای تفرقه به گوش می‌رسد، طبیعتاً حرف از صلح و دوستی، بسیار ارزشمند است.

سرود ندای مهر با موضوع تبریک میلاد حضرت مسیح، تکریم و یادآوری پیام مهر ایشان، همچنین روایت رستاخیز مبشر(حضرت عیسی) به همراه موعود(امام زمان)
با هدف تقریب مذاهب به منظور تفرقه‌زدایی و استکبارستیزی سروده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=30261

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا