موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

پزشکانی که نبض پاهای بیمار را چک می‌کردند صدای موسیقی شنیدند

به گزارش کامینگ سون موزیک: پزشکانی که با دستگاه داپلر نبض‌های یک بیمار را وارسی می‌کردند، با پخش شدن موسیقی بلند و واضح از بلندگوی دستگاه مواجه شدند، گویی که کسی رادیو را روشن کرده باشد.

شرح حال این مرد ۶۵ ساله پس از افتادن به علت در رفتگی مفصل لگن به بیمارستانی در آمریکا مراجعه کرده بود در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است. این مرد قبلا جراحی حایگزینی مفصل لگن در هر دو طرف انجام داده بود و دارای مفصل‌های مصنوعی بود.

هنگامی که این مرد در تخت بیمارستان دراز کشیده بود، پزشکان نبض‌های پاهایش با استفاده از دستگاه اولتراسوند داپلر وارسی کردند تا مطمئن شوند مشکل عروقی ندارد.

بعد پدیده عجیبی رخ داد: بلندگوی دستگاه علاوه بر صدای دامب دامب نبض شریانی بیمار شروع به پخش موسیقی کرد. در ویدئویی که در وب‌سایت این ژورنال به همراه مقاله وجود دارد، می‌توان پخش موسیقی شادی در اتاق معاینه که همراه آن کسی احتمالا به زبان اسپانیایی می‌خواند، رخ می‌دهد.

این موسیقی فقط هنگامی نواخته می‌شود که پروب دستگاه داپلر روی پای بیمار قرار داده می‌شود. هنگامی پروب دستگاه روی بدن کارکنان بیمارستان قرار داده می‌شد، صدایی شنیده نمی‌شد.

نویسندگان مقاله حدس می‌زنند که دستگاه داپلر ممکن است سیگنال رادیویی گرفته باشد که مفصل مصنوعی بیماری دریافت کرده باشد. همچنین ممکن است این سیگنال بوسیله دستگاه دیگری در اتاق مانند تخت بیمار دریافت شده و به دستگاه داپلر منتقل شده باشد.

به گزارش این پزشکان آنها یافته‌هایشان را بخش مهندسی بیمارستان در میان گذاشتند و عیبی در وسائل پیدا نشد.

هشت ماه بعد حال بیمار خوب شده و دیگر سقوط نکرده بود و دیگر هم موسیقی از بدنش پخش نمی‌شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29805

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا