کنسرتموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی آغاز شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: علاقه‌مندان می‌توانند اجراهای دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی را از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال به‌صورت هم‌زمان مشاهده کنند.

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی پنجشنبه ۲۷ آذرماه با دو اجرا در سالن رودکی آغاز شد.

اولین اجرا با سه‌نوازی ارژنگ سیفی‌زاده (نوازنده تار و سه‌تار)، هوشمند عبادی ( نوازنده نی) و حمید قنبری (نوازنده تنبک) و دومین اجرا با دونوازی سامر حبیبی (نوازنده کمانچه) و بهنام معصومی (نوازنده تنبک) همراه بود.

در این کنسرت ابتدا سیفی‌زاده، عبادی و قنبری “پیش‌درآمد شور” ساخته استاد جلیل شهناز را اجرا کردند و سپس قطعه‌ای را در دستگاه چهارمضراب نواختند. در انتهای این بخش از برنامه نیز یک تصنیف از استاد فرهنگ‌فر توسط این سه نوازنده اجرا شد.

یکی از نکات قابل توجه این اجرا بداهه‌نوازی نوازنده‌ها بود که بخش مهمی از اجرای آن‌ها را تشکیل می‌داد.

در بخش دوم این برنامه، حبیبی و معصومی به اجرای کنسرت آنلاین پرداختند. آن‌ها اجرای خود را با گام شوشتری و ریتم پنج هشتم آغاز کردند و بعد در ادامه یک قطعه را در دستگاه همایون به شکل بداهه اجرا کردند.

سامر حبیبی پس از اجرای چند مقام محلی کردی، وارد یکی از رقص‌های شمال خراسان شد و یک قطعه خراسانی را بداهه اجرا کرد. درنهایت نیز این دو نوازنده یک ملودی دیگر از موسیقی محلی خراسان را به یاد استاد فقید محمدرضا شجریان اجرا کردند و این برنامه به پایان رسید.

در روز دوم، جمعه ۲۸ آذر ساعت ۲۱ اجرای گروهی به نوازندگی محمدرضا ابراهیمی (عود)، سردار سرمست (آکاردئون)، سهیل پیغمبری (کلارینت باس) و سینا خشک بیجاری (تنبک) و ساعت ۲۲ نیز دونوازی بهاره فیاضی (تار) و گوهرناز مسائلی (تنبک و دایره) پخش می‌شود.

دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی با اجراهای موسیقی سازی و بی‌کلام از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این اجراها را از طریق صفحه اینستاگرام بنیاد رودکی، هفدانگ و سایت تیوال به‌صورت هم‌زمان مشاهده کنند.

همچنین با توجه به محدودیت زمانی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا در رابطه با عدم تردد شبانه بعد از ساعت ۲۱ در شهر تهران، این مجموعه کنسرت‌ها، ضبط شده و در زمان مقرر طبق اعلام جدول برای علاقه‌مندان به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

اولین دوره این کنسرت‌ها مرداد امسال با عنوان “کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی” طی پنج شب و به‌صورت باکلام برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=29391

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا