آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

«طاق‌های ضربی دجله» روایتی از مقامات موسیقی عربی

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم موسیقی «طاق‌های ضربی دجله» با هنرمندی عمر زیاد حکمت نوازنده عراقی ساز قانون با هدف روایت شخصی این هنرمند از مقامات موسیقایی عراق پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«طاق‌های ضربی دجله» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در حوزه «موسیقی ملل» است که به تازگی با هنرمندی عمرزیاد حکمت نوازنده مطرح ساز قانون از کشور عراق در بازار موسیقی منتشر شده است.

«تیه – برهوت»، «طعم الصبح – طعم بامداد»، «رقص النخل – رقص نخلستان»، «مقام کرد»، «حجاز کرد»، «حلم الحمام – رویای کبوتران»، «جرجیا»، «انت عمری – تو عمر منی»، «الف لیله ولیله – هزار و یک شب»، «بنت الشلبیه – دختر درویش» قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

عمرزیاد حکمت تک نواز قانون عربی، نبیل یوسف شریداوی نوازنده بندیر، بندیر زنگی، دف و دها، پویان جمشیدی نوازنده دایره، کاوه ولی پور نوازنده کوزه، فرهاد ارباب شیرانی صدابردار، حمید فتح الله زاده مدیراجرایی، ارژنگ آقاجری مدیرهنری گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

عمر زیاد حکمت از جمله هنرمندان جوان موسیقی در کشور عراق است که در عرصه نوازندگی قانون به فعالیت مشغول است. او از شش سالگی یادگیری موسیقی را آغاز کرده و پس از آن در ۱۵ سالگی در هنرستان «الدِراسات النَّغَمیَّه» درس خوانده، دیپلم گرفته و در کشور مصر فراگیری موسیقی را دنبال کرده است.

عمر زیاد، از همراهان و نوازندگان گروه «نصیر شمه»، موسیقی‌دان عراقی و بین‌المللی و نوازنده سرشناس عود است که فعالیت‌اش در مصر، با حضور در «خانه عود» از مراکز معتبر آموزش موسیقی زیر نظر نصیر شمه آغاز شده است. این هنرمند تاکنون، در فستیوال‌ها و کنسرت‌های بسیاری همکاری داشته و همچنین یک تریو به نام «گیلگمش» را با همراهی دوستانش اداره می‌کند. او بارها به ایران سفر کرده و در کارگاه‌های تخصصی و مسترکلاس‌های آموزش قانون به تدریس تکنیک‌های پیشرفته در نوازندگی این ساز پرداخته است.

آلبوم موسیقی «طاق‌های ضربی بغداد» اولین اثر رسمی وی و روایت شخصی او از مقامات موسیقی عربی برای ساز قانون بوده، که محصول سفر او به ایران در سال ۱۳۹۵ است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=28148

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا