موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

حامد نصر: هنر ذاتی است که سبک را به وجود می‌آورد

به گزارش کامینگ سون موزیک: حامد نصر معتقد است هنرمندهایی که کارهای ویژه دارند، آنهایی هستند که می‌توانند هنر ذاتی خودشان را منتقل کنند و همین هنر ذاتی است که سبک را به وجود می‌آورد.

حامد نصر هنرمند طراح و خواننده درباره تلفیق طراحی و موسیقی در کارهایش گفت: به نظر من هنرها به نوعی با هم در ارتباط هستند و هارمونی‌های یکسانی دارند و این مساله به روحیه هنری هر فرد بر می‌گردد که می‌تواند در زمینه بروز چند هنر مختلف کمک کند. وقتی در حال طراحی هستم، به موسیقی نیز گوش می‌دهم و موسیقی به نوعی در بیان احساسم روی بوم کمک می‌کند، چراکه تأثیر نقاشی و طراحی بسیار عمیق‌تر از عکس است و به همین دلیل نقاشی‌ها ماندگارتر از عکس‌ها هستند.

وی بیان کرد: چون من طراحی و موسیقی را همزمان (از ۹ سالگی) آغاز کردم، واقعاً ارتباط عمیقی بین این دو هنر احساس می‌کنم. همیشه سعی می‌کنم آهنگین بودن یک تصویر و چرخش چشم بر تابلو و نقاط طلایی را با حسی که از موسیقی می‌گیرم، انتقال دهم که اتفاقاً از مخاطبان آثارم نیز بسیار درباره آهنگین بودن یک تصویر زیاد شنیده‌ام.

نصر با بیان اینکه هنرها از هم تأثیرپذیر هستند، پویایی طرح‌هایش را متأثر از موسیقی دانست و توضیح داد: به نظر من هنرمندان صرفاً بروزدهنده یک هنر نیستند و هنری که ذاتاً در درون انسان‌ها وجود دارد، هنر را زیباتر می‌کند که به مرور زمان و بالا رفتن تجربه یک هنرمند، تقویت می‌شود. همیشه هنرمندهایی که کارهای ویژه دارند، آنهایی هستند که می‌توانند هنر ذاتی خودشان را منتقل کنند و همین هنر ذاتی است که سبک را به وجود می‌آورد و چیزی که در وجود آنهاست، سبک‌شان را تقویت می‌کند و می‌سازد.

وی که طراحی سیاه قلم را به صورت حرفه‌ای از ۱۵ سال پیش آغاز کرده است، درباره انتخاب سوژه‌هایش گفت: معمولاً سوژه‌هایی را که کنتراست بالا در تصویر ایجاد کنند، تصویر می‌کنم. ممکن است خیلی از سوژه‌ها در نگاه اول زشت به نظر آیند ولی زمانی که طراحی می‌شوند، آنها را زیبا می‌دانند و این همان تأثیری است که طراحی روی تصاویر می‌گذارد. از آنجایی که خیلی به محیط زیست علاقمند هستم، خیلی از سوژه‌هایم در حمایت از حیوانات هستند.

این هنرمند جوان همچنین درباره طراحی پرتره نیز بیان کرد: سعی می‌کنم از سوژه‌هایی برای پرتره بهره بگیرم که در آنها معنایی وجود داشته باشد و عمقی در نگاه سوژه باشد. در این صورت است که می‌توانم با سوژه ارتباط عمیق روحی برقرار کنم تا آن را زیباتر و عمیق‌تر به تصویر بکشم. در این مسیر به گونه‌ای طراحی می‌کنم که مخاطب نیز با سوژه درگیر شود و بر او تأثیر بگذارد، چون معتقدم رسالت کار هنری همین تأثیر بر مخاطب است. از جمله پرتره چهره‌هایی که طراحی کرده‌ام می‌توانم به پرتره محمدرضا شجریان و بهروز رضوی اشاره کنم.

وی در پایان درباره برنامه آینده‌اش گفت: در حال انجام مذاکراتی برای حمایت بیشتر از محیط زیست هستم و به همین منظور با سفارت استرالیا برای برپایی نمایشگاه طراحی در بزرگترین خط ساحلی استرالیا به منظور حمایت از گونه‌های مختلف حیوانی که در آتش‌سوزی استرالیا از بین رفتند، مذاکراتی داشتم. همچنین نمایشگاه‌های دیگرم نیز با هدف از حمایت از حیوانات برگزار خواهند شد.

حامد نصر متولد ۱۳۶۳ است و نزدیک به ۳۰ کتاب نوشته است. طراحی را از ۹ سالگی و همزمان با موسیقی شروع کرد. به دلیل علاقه‌اش به کنتراست بالا در تصویر، به سیاه قلم علاقمند شد و آثارش را با متریال ذغالی که خودش تولید می‌کند، طراحی می‌کند. چندین نمایشگاه انفرادی در سبک سیاه قلم هایپررئال و اکسپرسیونیسم برگزار کرده است. او همچنین خواننده آذری زبان است که با یکی از آهنگ‌هایش برای دریاچه ارومیه معروف و آلبومش نیز منتشر شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=27607

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا