کنسرتموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

نه آنلاین و نه با تماشاگران

به گزارش کامینگ سون موزیک: چند روزِ پیش ستاد ملی مقابله با کرونا در مصوبه جدید خود اعلام کرد که برگزاری کنسرت با شرایطی خاص ممکن است. در این مصوبه آمده است، مشاغل ردیف‌های دو، سه و چهار تا ساعت ۱۸ مجاز هستند فعالیت کنند. فعالیت‌های هنری هم مشمول مشاغل ردیف دو تا چهار می‌شود.

با وجود افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین عبور تعداد درگذشتگان بر اثر ابتلا به این ویروس از مرز ۴۰۰ نفر در روز، تصمیم ستاد مقابله با کرونا مورد انتقاد بسیاری از مردم و حتی هنردوستان قرار گرفت.

به هر حال پس از ماه‌ها ممنوعیت برگزاری کنسرت در تهران، مجوز اجرای صحنه‌ای صادر شد. البته در جزیره کیش که تا چندی پیش جزو مناطق سفید به حساب می‌آمد، امکان برگزاری کنسرت وجود داشت و چند خواننده اجرای صحنه‌ای داشتند، اما با اضافه شدن این جزیره به مناطق قرمز، کنسرت‌های کیش هم لغو شد.

با وجود اینکه ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری کنسرت پیش از ساعت ۱۸ و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را صادر کرده است، اما همچنان هنرمندان و تهیه کنندگان موسیقی تمایلی به برگزاری کنسرت نشان نمی‌دهند.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی که در روز‌های کرونایی، چند کنسرت را به صورت آنلاین روی صحنه برد نیز، برنامه‌ای برای اجرای آنلاین یا حضوری ندارد. بنیاد رودکی در ایام محرم و صفر نیز چند اجرای صحنه‌ای را در خیابان شهریار و مقابل تالار وحدت در فضایی باز به روی صحنه برد.

امید صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی گفت: «در این روز‌ها بنیاد رودکی چه در حوزه تئاتر و چه در زمینه موسیقی برنامه‌ای برای برگزاری ندارد. اگرچه ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری برنامه‌ها پیش از ساعت ۱۸ و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صادر کرده است، اما این روز‌ها زمزمه‌های تعطیلی دو هفته‌ای تهران و شهر‌های پرخطر به گوش می‌رسد.»

علاوه بر مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی، با چند تن از خوانندگان، هنرمندان و تهیه کنندگان موسیقی درباره برگزاری اجرای صحنه‌ای گفت‌وگو کردیم. بسیاری از فعالان عرصه موسیقی حتی تمایلی به اجرای آنلاین هم نشان ندادند. البته در این میان محمد حسین توتونچی تهیه کننده موسیقی، تمایل فراوانی به اجرای صحنه‌ای نشان داده است. این تهیه کننده آغازگر کنسرت‌ها در جزیره کیش بود.

علاوه بر توتونچی کیهان کلهر نیز سعی دارد با اجرا‌های آنلاین کمی در تلطیف فضای روحی جامعه تاثیر داشته باشد. این نوازنده برجسته کمانچه چند روز پیش کنسرتی را به همراه اردل ارزنجان به روی صحنه برد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=27252

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا