کنسرتموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

هنرنمایی کیهان کلهر و اردال ارزنجان در یونان

به گزارش کامینگ سون موزیک:  کنسرت زنده یِ کیهان کلهر و اردال ارزنجان، ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ مقارن با ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ در اسکوپیه یونان بروی صحنه می رود.

کیهان کلهر، موزیسین مطرح کشورمان در همنشینی موسیقاییِ تازه ای با اردال ارزنجان نوازنده سرشناس ترکی، در سالن فیلارمونیک مقدونیه ی اسکوپیه پایتخت یونان، به اجرای کنسرت می پردازد.

در توضیح و معرفی این اجرا در سایت مقدونیه آمده است که:

«کیهان کلهر برنده جایزه گرمی و جایزه وومکس برای سال ۲۰۱۹ ، بزرگترین استاد جهان ایران شناخته می شود. در میان پروژه های بی شمار وی و همکاری های بی نظیرش که مورد توجه مخاطبان در سراسر جهان قرار گرفته، مطمئناً یکی از مهیج ترین آنها هنرنمایی با موزیسین معروف ترکی و نوازنده ساز باغلاما یعنی اردال ارزنجان Erdal Erzincan است. آلبوم مشترک آنها «باد» در سال ۲۰۰۶ برای ECM منتشر شد و از آن زمان این همکاری بدون وقفه و زنده بوده است. سنت های موسیقی کلاسیک ایران و ترکیه عثمانی که موسیقی کلهر و ارزنجان را الهام بخشیده اند اشتراکات زیادی دارند، از جمله سیستم ترکیبی مد باستانی معروف به «ماکام» (مقام- موغام) و ایده بداهه نوازی نقش بزرگی در روح و روان آنها دارد. اجراهای قدرتمند موسیقی آنها کاملاً مدرن است و تلاش دارد تا شنونده را به حوزه خلسه خود، ریتم های وجد و عبارات ملودیک نفسانی درهم آمیزد. ماحصل، مجموعه ای از ترکیبات سازه ای است که مانند یک کار مداوم و با گذرگاه های شناور ملایم به یکدیگر می ریزد و در آن دو سازه بر روی عبارات مختلف پژواک می شوند و بداهه می گویند.»

*نکته جالب توجه در معرفی ساز کیهان کلهر از سوی این مجموعه این است که آن را ویولن ایرانی نامیده اند.

شایان ذکر است که اجرای زنده کیهان کلهر و اردال ارزنجان، ساعت ۱۹ از تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ در اسکوپیه یونان برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=26831

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا