موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

سنی که زنان و مردان به سبک خاصی از موسیقی علاقمند می شوند!

به گزارش کامینگ سون موزیک: براساس تحقیقات صورت گرفته, زنان و مردان در سنین خاصی به یک سبک خاص موسیقی علاقمند می شوند

تحلیلگران مجله نیویورک تایمز با بررسی داده های اپلیکیشن اسپاتیفای دریافتند آهنگ هایی که در دوره نوجوانی گوش داده ایم، به نوعی سلیقه موسیقایی ما را در دوران بزرگسالی شکل می دهد.

بر اساس این بررسی، مهمترین دوره شکل گیری سلیقه موسیقایی برای آقایان سنین بین ۱۳ تا ۱۶ سالگی است. نتیجه بررسی ها، متوسط سن ۱۴ سالگی را برای مردها به عنوان تاثیرگذارترین دوره از حیث علاقه به سبک های خاصی از موسیقی عنوان کرده است، به طوری که در این سن ممکن است یک نوجوان برای اولین بار به یک آهنگ یا انواع خاصی از موسیقی علاقه بسیاری پیدا کند.

از طرف دیگر، این دوره برای خانم ها بین ۱۱ تا ۱۴ سالگی است. بر اساس نتایج بررسی های نیویورک تایمز، زنان به احتمال قوی در سن ۱۳ سالگی لذت گوش دادن به آهنگ محبوب خود را تجربه می کنند.

همچنین نتایج بررسی نشان داد که شرایط محیطی و بیولوژیکی دوران کودکی تاثیر بیشتری در شکل گیری سلیقه موسیقایی خانم ها داشته و مهمترین دوره، پایان بلوغ است.

تحلیلگران روزنامه نیویورک تایمز برای انجام تحقیقاتشان، پرطرفدارترین آهنگ های مربوط به سال های ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۰ را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنان دریافتند آهنگ Creep ساخته گروه آمریکایی Radiohead بین مردان ۳۸ ساله از لحاظ محبوبیت در جایگاه ۱۶۴ قرار دارد. این افراد زمانی که آهنگ «کریپ» منتشر شد، یعنی سال ۱۹۹۳ به طور متوسط ۱۴ سال داشتند. همین آهنگ برای مردانی که ۱۰ سال زودتر یا ۱۰ سال دیرتر به دنیا آمده اند، محبوبیت چندانی ندارد.

از سوی دیگر، آهنگ Just Like Heaven که سال ۱۹۸۷ از سوی گروه راک انگلیسی The Cure به دنیای موسیقی معرفی شد، در میان زنان ۴۱ ساله یعنی خانم هایی که در زمان انتشار آهنگ ۱۱ ساله بودند، بسیار محبوب است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=25783

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا