موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

اسم واقعی ۱۲ سلبریتی مشهور دنیای سینما، تلویزیون و موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک: در گزارش زیر می‌خواهیم شما را با اسم واقعی سلبریتی‌های مشهور و همچنین ریشه و دلیل انتخاب اسم‌هایی که به آن شناخته می‌شوند آشنا کنیم.

گاهی اوقات مجبورید اسم خود را عوض کنید تا در هالیوود یا صنعت موسیقی به موفقیت برسید. بسیاری از سلبریتی‌های بزرگ امروزی از اسم‌هایی استفاده می‌کنند که فرسنگ‌ها با اسم شناسنامه‌ای و اسمی که در دوران کودکی داشته اند متفاوت است؛ از لیدی گاگا گرفته تا ناتالی پورتمن.

نکته دیگر اینکه کمتر کسی می‌داند که اسم واقعی این سلبریتی‌ها چیست و چگونه به اسم‌های امروزی شان رسیده اند. دلیل سلبریتی‌ها برای تغییر اسم هایشان متفاوت است.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با اسم واقعی سلبریتی‌های مشهور و همچنین ریشه و دلیل انتخاب اسم‌هایی که به آن شناخته می‌شوند آشنا کنیم.

واکین فینیکس (واکین رافائل باتم/لیف فینیکس)

واکین فینیکس با نام کامل واکین رافائل باتم/لیف فینیکس (Joaquin Rafael Bottom/Leaf Phoenix) سومین فرزند در میان پنج فرزند خانواده فینیکس است که همگی اسم‌های جالبی دارند؛ ریور (بازیگری که در سال ۱۹۹۳ درگذشت)، رین، لیبرتی، سامر و جودین. بعد از ازدواج جان لی و آرلین باتم، والدین فینیکس، در سال ۱۹۶۹، این زوج به یک فرقه مذهبی به نام بچه‌های خداوند پیوسته و به سفر در آمریکای جنوبی پرداختند. این دو، اما خیلی زود از این فرقه دست کشیده و در سال ۱۹۷۸ به ایالات متحده بازگشتند، جایی که نام خانوادگی خود را به فینیکس (به معنای ققنوس) که نماد آغازی دوباره بود تغییر دادند. در همان دوران بود که واکین جوان نام لیف (Leaf به معنای برگ) را برگزید، زیرا دوست داشت مانند خواهر و برادران دیگر خود اسمی مرتبط با طبیعت داشته باشد. لیف همان اسمی است که واکین فینیکس تا سن ۱۵ سالگی در فیلم هایش استفاده می‌کرد، اما بعد از این سن بار دیگر به همان اسم قبلی اش، واکین، بازگشت.

وین دیزل (مارک سینکلر وینست)

ستاره مجموعه فیلم‌های سریع و خشن با نام کامل مارک سینکلر وینسنت (Mark Sinclair Vincent) گفته است زمانی که به عنوان رقصنده در یک کلوب شبانه در نیویورک زندگی می‌کرد تصمیم به تغییر اسم خود گرفت. وین در واقع نسخه کوتاه شده اسم خانوادگی اوست. دیزل نیز نامی است که دوستانش به او دادند، زیرا می‌گفتند وی از سوخت دیزلی استفاده می‌کند و این لقب به خاطر انرژی زیادی که همیشه در جوانی داشت به او داده شد.
‌‌

کیت هرینگتون (کریستوفر کتسبی هرینگتون)

بله درست دیده اید! اسم کوچک واقعی بازیگر محبوب سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، کریستوفر است و خود او نیز این را تا سن ۱۱ سالگی نمی‌دانست. کیت هرینگتون که اسم کامل و واقعی او کریستوفر کتسبی هرینگتون (Christopher Catesby Harington) است در این باره چنین گفته است: «کریستوفر بیشتر یک سنت خانوادگی بود»؛ و کیت تنها عضوی از خانواده هرینگتون‌ها نیست که اسم دیگری نیز دارد. کیت در اینباره نیز گفته است: «اسم برادرم جک است، اما اسم واقعی او جان است. کیت به شکل سنتی انشعابی از کریستوفر است، اما خیلی زیاد استفاده نمی‌شود. اسم میانی من کتسبی است». کیت هرینگتون می‌گوید که قصد داشته از اسم کیت کتسبی استفاده کند، اما در نهایت تصمیم خود را عوض کرده و کیت هرینگتون را انتخاب کرده است: «نزدیک بود این کار را بکنم، اما با خود فکر کردم بیش از حد شبیه مجری‌های برنامه‌های تاک شو دهه ۱۹۵۰ است. در واقع خیلی نزدیک بود! گاهی اوقات فکر می‌کنم آن اسم می‌توانست خیلی جذاب باشد، اما کیت هرینگتون خوب است».

جان لجند (جان راجرز استفنس)

نام کنونی شوهر خواننده کریسی تیگن توسط جی آیوی، شاعر و دوست نزدیکش به او داده شده است که موسیقی او را شبیه «یکی از افسانه‌های قدیمی» توصیف کرده بود. لجند (اسمی به معنای افسانه) در سال ۲۰۰۶ در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته است: «جسورانه بود و می‌دانستم که مردم خواهند گفت بهتر است که او خود را جان لجند بنامد. از این رو با خودم گفتم، بگذار من دست به کار شوم و بهترین موسیقی که می‌توانم را تولید کنم و شاید بعد از اینکه دوران حرفه ایم به پایان رسید بتوانم به جایگاه این نام دست پیدا کنم». نام کامل جان لجند در واقع جان راجرز استفنس (John Rogers Stephens) است.

جیمی فاکس (اریک مارلون بیشاپ)

جیمی فاکس در مورد اینکه چرا یک اسم زنانه/مردانه را برای اسم هنری خود انتخاب کرده گفته است که وی روزگار سختی برای بازی در کلوب‌های کمدی داشته، زیرا زنان برای این نقش‌ها انتخاب می‌شوند، از این رو شروع به استفاده از نام‌های زنانه کرده است: «من از اسم‌های دخترانه زیادی استفاده کردم، استیسی براون، تریسی گرین. جیمی فاکس را انتخاب کردم، زیرا آن‌ها تنها چند دختر را انتخاب می‌کردند که روی صحنه بروند و نمی‌دانستند که من دختر هستم یا نه. آن‌ها تنها اسم داخل فهرست را می‌دیدند».

در نهایت اریک مارلون بیشاپ (Eric Marlon Bishop) نام جیمی فاکس را برای خود انتخاب کرده و علت این انتخاب را ادای احترام به سریال مورد علاقه اش، Samford and Son، و بازیگر و کمدین این سریال، رد فاکس، اعلام کرده است.

بن افلک (بنجامین گزا افلک-بولت)

بولت در واقع نام مادر بن افلک قبل از ازدواج است و اسم گزا نیز از نام یکی از دوستان مجارستانی والدینش الهام گرفته شده است. بن افلک که نام کامل او بنجامین گزا افلک-بولت (Benjamin Geza Affleck-Boldt) در این باره می‌گوید: «وقتی به کلاس چهارم و پنجم رسیدم، آن‌ها را بدترین نام‌های جهان می‌دانستم! اما مادرم به من گفت که گزا یکی از دوستان او بوده که در همان روز‌های تولد من درگذشته بود، کسی که انسانی بسیار فوق العاده بود.

تام هاردی (ادوارد توماس هاردی)

ستاره فیلم مکس دیوانه در واقع تام نام ندارد و این اسم میانی اوست. پدر تام هاردی ادوارد نام داشته و یک رمان نویس است. تام هاردی که نام کامل و واقعی او ادوارد توماس هاردی (Edward Thomas Hardy) است اخیراً در سریال هشت قسمتی Taboo با پدر خود همکاری داشت.

برونو مارس (پیتر جین هرناندز)

برونو مارس که نام واقعی او پیتر جین هرناندز (Peter Gene Hernandez) است نام پورتوریکویی خود را تغییر داد تا به گفته خودش از کلیشه‌ای بودن در تولید موسیقی صرف لاتین و اسپانیایی جلوگیری کند. برونو لقبی است که پدرش در سن دو سالگی به او داد، زیرا پسرش او را به یاد برونو سامارتینو، کشتی گیر مورد علاقه اش می‌انداخت. وی در مورد اسم خانوادگی مارس نیز می‌گوید که دختران زیادی به او گفته اند انگار از جایی غیر از زمین آمده و به همین دلیل نام خانوادگی مارس را برای خود انتخاب کرد.

دریک (اوبری دریک گراهام)

دریک که نام واقعی او اوبری دریک گراهام (Aubrey Drake Graham) است وقتی در سریال کانادایی Degrassi نقش جیمی بروکس ویلچرنشین را بازی می‌کرد از نام اوبری گراهام استفاده کرد. اما وقتی این مرد زاده تورنتو در سال ۲۰۰۹ تمرکز خود را به سمت موسیقی رپ تغییر داد شروع به استفاده از نام جدید خود کرد.

پدرو پاسکال (پدرو بالماکدا)

وقتی مادر پدرو پاسکال به صورت ناگهانی درگذشت، او تصمیم گرفت به عنوان نشانه احترام اسم خانوادگی او را به اسم خانوادگی مادرش تغییر دهد. دلیل دیگر این تغییر به این خاطر بود که آمریکایی‌ها در تلفط اسم خانوادگی پدرش، بالماکدا (Balmaceda) مشکل داشتند. پدرو پاسکال حتی سعی کرد اسم کوچکش را به الکساندر تغییر دهد که از فیلم محبوب او در دوران نوجوانی، Fanny and Alexander، الهام گرفته شده بود که البته به سرانجام نرسید.

مایکل کین (مائوریس جوزف میکل وایت)

در سال ۲۰۰۹، مایکل کین که نام واقعی او مئوریس جوزف مایکل وایت (Maurice Joseph Micklewhite) است اعلام کرد که این نام را به خاطر نام شخصیت هامفری بوگارت در فیلم The Caine Mutiny انتخاب کرده است: «بوگارت قهرمان من بود و اگر چه از یک خانواده آریستوکراتیک و پرافاده آمده بود- او ارتباط خانوادگی بسیار دوری با پرنسس دایانا داشت-، اما وقتی که کودک بودم فکر می‌کردم او مرد سرسختی است. هر کسی با پیشینه طبقه کارگری من به یک خلافکار یا کمدین تبدیل می‌شد، با بازی بد و لهجه افتضاح. افراد بسیاری در انگلستان وجود نداشتند که من بتوانم از آن‌ها الگو بگیرم».

التون جان (رجینالد کنت دوایت)

نامی که اکنون این خواننده افسانه‌ای دارد التون هرکولس جان است، اما اسم اصلی او رجینالد کنت دوایت (Reginald Kenneth Dwight) است. در فیلم Rocketman، می‌بینیم که او اسمش را از اسم یکی از دوستانش و جان لنون، خواننده گروه بیتلز، می‌گیرد بعد از آنکه در جریان یک دیدار موسیقایی تصویری از این گروه را روی دیوار می‌بیند. اما این واقعیت نیست، زیرا التون جان خود در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۱ درباره تغییر نامش چنین گفته است: «من قبلاَ در یک گروه موسیقی بودم و می‌خواستم به تنهایی یک خواننده بزرگ باشم و می‌خواستم یک نام برای خودم انتخاب کنم؛ و نوازنده ساکسوفون گروه التون نام داشت و من نام او را انتخاب کردم».

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=25558

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا