آلبومآلبوم ایرانکنسرتکنسرت تهرانکنسرت کلاسیکموسیقی ایراننوستالژی

فعالیت تازه فرهاد هراتی

فرهاد هراتی در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از انتشار یک آلبوم جدید در نقطه مقابل محتوای اثر پیشین خود و اجرای چند پروژه بزرگ موسیقایی در حوزه اجرای زنده خبر داد.

به گزارش کامینگ سون موزیک،

فرهاد هراتی آهنگساز و رهبرگروه کُر «نامیرا» که طی سال های گذشته تجربه های متفاوتی را در عرصه موسیقی داشته است پیرامون تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود بیان کرد: این روزها سخت مشغول ساخت موسیقی برای چندین پروژه هستم. در این چارچوب آلبوم جدیدم مراحل نهایی تنظیم قطعات را می گذراند. این اثر به لحاظ موضوع به نوعی نقطه مقابل آلبوم «فصل سکوت» است که سال گذشته در دسترس مخاطبان قرار گرفت و خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی آنها مواجه شد.

وی ادامه داد: ساخت آلبوم جدید را از مهرماه سال ۹۷ آغاز کردم و اگر تا به حال به اتمام نرسیده و زمان بیشتری را برای ساخت و تنظیم آن مد نظر قرار دادم به این دلیل بوده که به زمانی کافی تر برای سپری شدن قصه ای در زندگی ام نیاز داشتم و خداوند را شاکرم که توانستم با حس و حالی منطبق بر آنچه در این یکسال گذشت به تنظیم قطعات و سازبندی آن اقدام کنم. در این راستا ملودی های پیانو در هشت قطعه، همچون آلبوم قبلی، پایه و اساس روایت قصه این آلبوم و انتخاب سازها و فضاسازی ها، تکمیل کننده آن است. اگرچه هنوز موفق به انتخاب نامی مناسب برای این آلبوم نشده ام اما یقینا این بار هم مانند دفعات قبلی، نام آلبوم رو با دریافت نشانه ای از ذات اثر، انتخاب خواهم کرد.

فرهاد هراتی درباره ویژگی های این اثر موسیقایی گفت: حس ملایم تر و آرام تر قطعات، فضایی کاملا عاطفی و مهربانانه به این آلبوم بخشیده و تمایل دارم بسیار راحت به این موضوع اشاره کنم که تصور ‌می کنم به هنگام  ساخت قطعات این آلبوم، با ۲ رنگ سبز و آبی زندگی کردم. ضمن اینکه در این آلبوم از فضای خاکستری آلبوم «فصل سکوت» اثری نیست.

فرهاد هراتی با اشاره به حضور در یک پروژه مستند به عنوان آهنگساز بیان کرد: طی دو هفته گذشته مشغول ساخت موسیقی روی فیلمی مستند به کارگردانی دوست قدیمی‌ام، افشین والی نژاد بودم که کاری بسیار لذت بخش بود و از موسیقی این فیلم بسیار راضی هستم. من همواره ساخت موسیقی روی فیلم مستند را دوست داشته و دارم چراکه تمام دقایق فیلم کاملا رئال و واقعی است و آهنگساز می تواند با میل و رغبتی کاملا درونی به ساخت موسیقی اقدام کند.

سرپرست گروه کُر «نامیرا» در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: مدتی است  به اجرای بزرگترین و تاثیر گذارترین کنسرتی که تا به حال روی صحنه برده ام، فکرمی کنم. شاید جالب است بدانید بسیار زمان برد تا برای این کنسرت موضوعی را ‌انتخاب کنم و از آن مهم تر  این که خود را مجدد برای برگزاری کنسرتی دوباره راضی کنم. اتفاقا با در نظر گرفتن این چارچوب زمانی بود که برای انتخاب موضوع به نتیجه رسیدم و اولین قطعه را ساختم. البته کوچکترین اهمیتی برایم ندارد که با توجه به شرایط موجود و مشکلات بر سر راه مربوط به جذب اسپانسر بتوانم در ایران، این اجرا را به صحنه ببرم. چرا که موضوعی که هم‌اکنون حائز اهمیت است تنها حس و حال ساخت قطعات این کنسرت بزرگ است که به شدت درگیر آن هستم و امیدوارم بتوانم در به سرانجام رساندن این حس و حال به خوبی عمل‌ کرده و پایانی شایسته را برای آن رقم بزنم.

فرهاد هراتی در پایان صحبت هایش تاکید کرد: در آکادمی موسیقی «نامیرا» هم همچنان پر فشار مشغول تدریس هستم و پروژه خوبی در این مجموعه آغاز شده که با توجه به هدف گذاری هایی که به اتفاق همکارانم در آکادمی مشخص کرده ایم، ساخت موسیقی روی یک نمایش موزیکال را شروع کرده ام و در نهایت اینکه طی روزهای نابسامان شرایط اجتماعی فعلی، در حال تلاش هستم تا با پناه بردن به فضایی شخصی تر و امن تر از خود، خانواده، حرفه و تمام دلبستگی هایم بیشتر محافظت کنم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=2077

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا