آلبومآلبوم ایرانتهرانرویدادموسیقیموسیقی ایراننوستالژیهمایش

هفده سال سکوت برای «چاووش از درآمد تا فرود»

درگردهمایی فیلم مستند «چاووش از درآمد تا فرود» هانا کامکار کارگردان این اثر از انتظار ۱۷ ساله‌اش برای انتشار این مستند سخن گفت.

به گزارش کامینگ سون موزیک، هانا کامکار در ابتدای این مراسم که عصر روز گذشته در خانه موزه بتهوون با حضور عوامل ساخت این اثر و هنرمندان موسیقی برگزار شد، گفت: سال ۱۳۸۱ که تولید چاووش را با آرش رئیسیان آغاز کردیم فکر نمی کردیم ۱۷ سال طول بکشد تا نسخه فیزیکی به دستمان برسد ولی مجبور شدیم. این همه چشم انتظاری امروز هجدهم مرداد در کنار عزیزان، خانواده و اساتید کانون چاووش در خانه موزه بتهوون با یاری بابک چمن آرا سختی این همه چشم به راهی شیرین شد.
وی افزود: با انتشار نسخه فیزیکی چاووش بارمان را زمین گذاشتیم و پیش چشمانمان دیدیم که هر نسخه این مستند فیلم در دستان همراهانمان است و دلمان از این استقبال خوش شد. با وجود استقبال پسندیده ای که از اکران فیلم شده بود باز هم امروز یاران و همراهان ما چاووش از درآمد تا فرود را همراهی کردند. در همین جا از همه عوامل برگزارکننده این آئین همنشینی تشکر می کنم.
رئیسیان دیگر کارگردان این اثر در ادامه این نشست گفت: از سال ۱۳۸۱ که ایدۀ ساخت مستندی دربارۀ کانون چاووش شکل گرفت تا امروز که ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۸ است موضوع این فیلم و حواشی آن بخشی جدا ناشدنی از زندگی من و کامکار شده است. چه روزهای ضبط و گفتگو با اساتید موسیقی، چه خبرهای خوب و بد، چه به سوگ نشستن درگذشت پرویز مشکاتیان و پس از او محمدرضا لطفی، چه بیماری محمدرضا شجریان، چه اتفاقات و تحولات اجتماعی هفده سال اخیر، چه روزهای خوش تدوین فیلم، چه روزهای دربدری برای یافتن یک عکس ، یک سند یا یک تکه فیلم، چه روزهای بی وفایی دیدنها و وفا دیدنها، چه روزهای پر هیجان اکران و گپ و گفت با چاووشیان، چه نقدهای تیز و تند و مایوس کننده و نقدهای انرژی بخش و منصفانه، چه اشکهای شوق مخاطبین و حمایتها و تحسین بزرگان اهل فرهنگ و هنر، و چه و چه و چه های دیگر ، و چه امروز که این اثر بدست کاردان و وجود دغدغه مند بابک چمن آرا منتشر شد تا برای همۀ علاقه مندان هنر و فرهنگ این سرزمین قابل دسترس باشد. کار ما با چاووش تمام شدنی نیست. او ما را رها نکرد و ما نیز او را رها نخواهیم کرد. تا کجا؟ تا کی ؟ نمی دانم.
فیلم مستند چاووش که ابتدا گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شد، اسفندماه سال گذشته (۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷) در دو نسخه معمولی و نفیس توسط موسسه آوا خورشید منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. در نسخه نفیس اثر، کتابی صد صفحه‌ای با جلدی طراحی شده با تصویر کاست‌های چاوش وجود دارد. در این کتاب یادداشت کارگردان و نقدهایی درباره این فیلم گنجانده شده که به زبان انگلیسی و فرانسه نیز ترجمه شده است.
روز گذشته در مراسم همنشینی چاووش از درآمد تا فرود با حضور علاقمندان و دوستداران هنر برگزار شد. در این مراسم علاوه برآرش رئیسیان و هانا کامکار که کارگردانان اثر هستند، هنرمندانی چون بیژن کامکار، صدیق تعریف، صادق تعریف، نجمه تجدد، فرخ مظهری، عبدالنقی افشارنیا، قشنگ کامکار حضور داشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=1884

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا