تولدهنرمندانوفات

آخرین ستاره سینمای صامت درگذشت

به گزارش کامینگ سون موزیک: دایانا سِرا کری ستاره خردسال سینمای صامت که تا ۱۰ سالگی نزدیک به چهار میلیون دلار ثروت داشت. در ۱۰۱ سالگی درگذشت.

به نقل از یاهو، دایانا سِرا کری ستاره سینمای صامت که بیشتر با لقب «پگی بچه» شناخته می شد در ۱۰۱ سالگی درگذشت. بنا به گزارش های رسیده، کری در خانه اش در گاستین کالیفرنیا از دنیا رفت.

دایانا سِرا کری در طول دوران فعالیتش در بیش از ۱۵۰ فیلم کوتاه و یک دوجین فیلم صامت بلند بین سال های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۴ بازی کرد. او در طی آن سال ها یکی از پردآمدترین بازیگرها بود.

کری در اوج دوران فعالیت بازیگری اش یعنی در سن ۶ سالگی سالانه یک میلیون دلار درآمد داشت. ثروت او تا سن ۱۰ سالگی نزدیک به چهار میلیون دلار تخمین زده می شد.

از کارهای موفق کری در دوران سینمای صامت که در گیشه بسیار درخشیدند می توان به «شنل قرمزی» (۱۹۲۲)، «هانسل و گرتل» (۱۹۲۲) و «محبوب نیویورک» (۱۹۲۳) اشاره کرد.

با وجود ثروت زیاد کری، والدین این ستاره خردسال مدیریت درستی بر ثروت او نداشتند و با تصور آنکه این درآمدزایی تمامی ندارد پول های به دست آمده را خرج اتومبیل ها و املاک گرانقیمت در بورلی هیلز کردند. رابطه کری با تولید کنندگان فیلم نیز بعد از مشاجره پدر وی که یک گاوچران اهل سن دیگو بود با این تهیه کنندگان تیره و تار شد و بدین ترتیب کری خیلی زود از دنیای سینما کنار رفت.

کری بعدها در دهه ۳۰ بازگشت کوتاهی به هالیوود داشت. او در سال ۱۹۹۶ زندگینامه خود را تحت عنوان «چه اتفاقی برای پگی بچه افتاد» نوشت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8931

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا