موسیقیموسیقی ایران

سلامت مردم بر کنسرت و سینما اولویت دارد

به گزارش کامینگ سون موزیک: به دنبال ایجاد وقفه در انجام برخی کارهای فرهنگی- هنری از جمله تعطیلی سینماها، کنسرت‌های موسیقی و… روابط عمومی معاونت امور فرهنگی ارشاد روز گذشته از احتمال تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

پیش‌تر قرار به برپایی این رویداد بین‌المللی حوزه نشر در تاریخ 26 فروردین تا 5 اردیبهشت بود.البته به گفته هومان حسن پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و عضو سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بررسی‌ها هنوز ادامه دارد و در این زمینه تصمیم‌گیری قطعی انجام نشده است؛ توضیحات بیشتر را می‌خوانید.

از جمله ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استقبال طیف گسترده بازدیدکنندگان از آن است، علاقه مندان و کتاب دوستانی که از سراسر کشور برای شرکت در این رویداد جهانی عازم تهران می‌شوند. از همین رو این روزها که خطر ابتلا به بیماری کرونا در رأس اخبار رسانه‌ها قرار گرفته احتمال به تعویق افتادن زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران که پیش‌تر برای 26 فروردین تا 5 اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده بود وجود دارد. البته هنوز بررسی‌ها ادامه دارد و چیزی قطعی نشده، همکاران فعال در شورای سیاست‌گذاری سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب به دنبال کسب آخرین اطلاعات از ستادی هستند که به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده و طی روزهای آینده جلسه‌ای تشکیل شده و اعضای شورا تصمیم خود را در این زمینه اعلام خواهند کرد. از مهم‌ترین دلایل ضرورت برپایی این جلسه می‌توان به تعداد بالای بازدید کنندگانی اشاره کرد که هر ساله از سراسر کشورمان به نمایشگاه کتاب تهران می‌روند. تردیدی نیست. مسأله دیگری که این روزها خودنمایی می‌کند تعطیلی برنامه‌های فرهنگی از جمله سینماها، کنسرت‌ها، تئاترها و… است، خوشبختانه اغلب برنامه‌های حوزه نشر تا پیش از فرارسیدن اسفندماه به اتمام رسیده اند؛ از همین رو به جز تعدادی نشست و از سویی مراسم گرامی داشت برخی اساتید حوزه کتاب و نشر شاهد تعطیلی برنامه دیگری نخواهیم بود. با این حال اهالی فرهنگ و هنر همچنان از توان خود برای همراهی با مردم بهره خواهند گرفت؛ البته توجه به نکته مهمی در این بین اهمیت دارد. اینکه در رأس همه اطلاع رسانی‌ها باید به ستادی که به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده توجه کرد. اهالی فرهنگ و هنر و سلبریتی‌ها حتی اگر خواهان کمک به اطلاع‌رسانی بیشتر هستند نباید احساساتی شده و دست به انتشار اطلاعاتی که ممکن است صحیح نباشد بزنند. در چنین شرایطی حتی کارشناسان حوزه بهداشت و پزشکی هم نباید به تنهایی و بی‌توجه به اطلاعیه‌ها دست به انتشار مطالبی در این راستا بزنند؛ چرا که مدیریت صحیح چنین اتفاقاتی به اطلاع از مدیریت بحران نیاز دارد. در شرایط فعلی باید به این ستاد اعتماد کنیم چراکه انتشار هر مطلب اشتباهی قادر است ما را به بیراهه ببرد و حتی کنترل بیماری را از دست مسئولان خارج کنند. از همین رو باز هم تأکید می‌کنم که هر گونه اطلاع‌رسانی باید بر اساس چارچوبی باشد که این ستاد تعیین کرده و خواهد کرد. ‌‌

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8884

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا