آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

” در خانه بی‌ مرز ” پروژه جدید گروه رستاک چیست؟

به گزارش کامینگ سون موزیکگروه رستاک در حال تدارک جدیدترین پروژه خود به نام در خانه بی مرز هستند. این گروه طی چند سال اخیر با ساخت و انتشار قطعات موسیقی از نواحی مختلف ایران، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. رستاکی ها برای تولید هر قطعه تحقیقات فراوانی انجام دادند و سعی کردند با تکیه بر سازبندی و نزدیک کردن گویش و لهجه خواندن به فرهنگ و ناحیه مربوطه، توجه مردمان بومی را به سمت خود جلب کنند. گروه رستاک طی این چند سال از نواحی مختلف ایران بهترین قطعات فولکوریک را انتخاب و با تنظیم و سازبندی جدید آنها را اجرا کرد. این گروه که در ایران بسیار مشهور شده حالا هدفی بزرگتر را برای خود ترسیم کرده است.

در خانه بی‌مرز نام پروژه جدید رستاک است که در آن اعضای گروه بر معرفی و اجرای قطعات موسیقی کشوهای همسایه ایران تلاش می کنند. مجید پوستی نوازنده سازهای کوبه ای گروه رستاک در نشست خبری این گروه که روز یکشنبه نوزدهم اسفند سال جاری انجام شد، در همین خصوص گفت: اساساً اینکه چرا فعالیت اخیر گروه ما «پروژه» نام گرفته و آلبوم نیست به دلیل تفاوت‌هایی است که با کارهای دیگر گروه دارد. این آثار قرار است در قالب آثار جداگانه ای منتشر شوند که به اعتقاد من چیزی فراتر از یک آلبوم است. این پروژه در قالب عنوان کلی «در خانه بی‌مرز» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. تمرکز این پروژه روی مخاطب غیر ایرانی است و ابعاد مشخص شده‌ای دارد که می‌تواند برای مخاطبان ایرانی هم موردتوجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مخاطبان غیرایرانی رستاک طی سال‌های واکنش‌های اغلب مثبتی با کارهای ما دارند و همین برخوردها باعث شد که رفته‌رفته به سمت تولید قطعاتی برویم که اشتراکاتی میان مخاطبان ایران و مخاطبان غیرایرانی داشته باشد. اکنون ویژگی‌های این قطعات برای ما مشخص شده و ما می‌دانیم در این پروژه چه می‌خواهیم.

سیامک سپهری سرپرست گروه «رستاک» هم در این نشست خبری با اشاره به تولیدات انجام گرفته در این پروژه از کشورهای افغانستان، ترکیه، کشورهای عربی و برخی دیگر از مناطق گفت: من فکر می‌کنم برخی اوقات جنبه اجتماعی یا همان واژه پاپیولار آن قدر بزرگ می‌شود که خالقان یک اثر واقعاً در شرایط دشواری قرار می‌گیرند. قطعاً این کارهای ما به معنای دقیق کلمه و نه بازاری آن، خاستگاهی مردمی دارد که امیدوارم بتوانیم در آینده نیز به این شیوه وفادار باشیم.

سپهری افزود: به هر حال گروه «رستاک» یک گروه تجربی است که اول از مخاطب و بعد از خودش واکنش می‌گیرد. در ابتدای اجراهای گروه، بهزاد مرادی به ما پیشنهاد داد که هر زمان برای برگزاری کنسرت به شهری می‌رویم قطعه‌ای منتخب از موسیقی نواحی آن منطقه را برای مخاطب اجرا کنیم که بتواند نزدیکی بیشتری با آن‌ها داشته باشم.

این شیوه در کنسرت‌های خارج از کشور هم اتفاق افتاد که مقدمه آن در ترکیه بود و ما تصمیم گرفتیم در کنسرت ترکیه قطعه‌ای را با مضمون و محتوای موسیقی منطقه اجرا کنیم. خوشبختانه بعد از اجرای این اثر خیلی واکنش مثبتی گرفته و توانستیم با مخاطب ارتباط بگیریم. حال بعد از سه سال از واکنش‌هایی که با مخاطبان غیرایرانی به اشتراک گذاشتیم تصمیم گرفتیم این پروژه را ادامه داده و تلاش کنیم آثاری را با محتوای موسیقی سایر کشورها تولید کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8714

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا