موسیقیموسیقی ایران

نغمه‌های ماندگار «به یاد بهاری»

به گزارش کامینگ سون موزیک : کمانچه ازجمله سازهای زهی و پرمخاطب موسیقی ایرانی است که صدای آن هر شنونده‌ای را مسحور خود می‌کند، رقص آرشه‌های علی اصغر بهاری روی کاسه کمانچه یکی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های این ساز است. بهاری از استادان موسیقی ایرانی و نوازندهٔ برجستهٔ کمانچه است و نقش مهمی در روایت تصانیف و نغمه‌های فراموش شده ومهجور موسیقی ایرانی داشته تا آنجا که تصانیف و نغمه‌های ماندگار امروز، مدیون حافظه اوست.

در محضر این هنرمند بزرگ، شاگردان برجسته ای چون آذرسینا، منظمی، منتظری، شکارچی، مقدسی، گنجه‌ای و داروغه، تلمذ کرده‌اند که هرکدام ازنوازندگان شاخص کمانچه هستند اما هیچ‌کدام با روش استاد بهاری کمانچه‌ نمی‌نوازند.
آلبوم تک نوازی کمانچه «به یاد بهاری» با هنرمندی آیدین نورمحمدی یکی ازهمین آثاراست که براساس شیوه کمانچه نوازی علی اصغر بهاری در آوازهای ابوعطا و اصفهان بوده و آیدین نورمحمدی این تک نوازی‌های زیبا را روایت کرده است.
همچنین قطعات ضربی مندرج درآن نیز براساس شیوه آهنگسازی قدیم توسط او ساخته شده‌اند.
نورمحمدی در مورد این آلبوم می‌گوید: «شیوۀ اجرا درآلبوم به‌یاد بهاری شیوۀ شخصی بنده نیست و نوازندگی دراین آلبوم به شیوۀ بهاری مبین ارادت شخصی و قلبی من به استاد بهاری و حس‌وحالی است که از ساز استاد گرفتم و سعی کردم دراین اجرا پیاده کنم.»
«به‌یاد بهاری» اولین آلبوم صوتی منتشرشده از آیدین نورمحمدی و اولین آلبوم منتشرشده توسط مؤسسۀ فرهنگی هنری آوای خنیاگر پارسی است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8687

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا