موسیقیموسیقی ایران

ایجاد تعامل میان آهنگسازان و ترانه سرایان اصفهان

به گزارش کامینگ سون موزیک : یک ترانه سرا گفت: کاری که در خانه ترانه انجام می‌شود در جهت ایجاد تعامل میان ترانه سرا و آهنگ سازان است تا ترانه‌هایی که روی کاغذ نوشته می‌شود را راحت تر، بهتر، صحیح‌تر و به شکل درست تر به مرز منتشر شدن برسانیم.

شامگاه روز گذشته _۱ اسفند ماه _ در برنامه “بررسی قطعات منتشر شده از ترانه سرایان اصفهان در سال ۹۸” که به همت خانه ترانه اصفهان و با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شده بود ۶ قطعه موسیقی منتشر شده از ترانه سرایان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

“بی تا ” به ترانه سرایی، آهنگسازی و خوانندگی مهرداد کلباسی و تنظیم کنندگی ایمان تیموریان، “جان وجهان” به ترانه سرایی امیر علی خواصی، آهنگ سازی و تنظیم کنندگی نادر مدیر و خوانندگی آنارام، “مقصد فردا” به ترانه سرایی نازنین جهانگیری، آهنگسازی و تنظیم کنندگی امیرحسین اکبر شاهی و خوانندگی مهدی هراتیان، ” از تو دل گیرم” به ترانه سرایی دکتر عاطفه میر سعیدی، آهنگسازی امیر عباسی، تنظیم کنندگی مهدی خیر خواه و خوانندگی عبد نیک، “یعنی هنور دوست دارم” به ترانه سرایی سجاد منتظری، آهنگسازی پرهام ابراهیمی، تنظیم کنندگی هومن نامدار و خوانندگی امیر تیموری و “کتونی” به ترانه سرایی پوریا نره ای، آهنگ سازی و خوانندگی رضا یزدانی، تنظیم کنندگی آرش زمانیان، قطعات بررسی شده در این برنامه بودند.

امیر علی خواصی عضو تیم برگزار کننده این برنامه در گفت و گو با خبر نگار ایمنا اظهار کرد: پانزده سال از تأسیس مجموعه خانه ترانه اصفهان گذشته است و در واقع ما ۱۵ سال است که متولی ترانه در اصفهان هستیم.

وی افزود: کاری که در این مجموعه انجام می‌شود در جهت ایجاد تعامل میان ترانه سرا و آهنگ سازان است تا ترانه‌هایی که روی کاغذ نوشته می‌شود را راحت تر، بهتر، صحیح‌تر و به شکل درست تر به مرز منتشر شدن برسانیم.

این ترانه سرا ادامه داد: همچنین می‌خواهیم ترانه سرایان اصفهان با توجه به محدودیت‌ها و کمبود امکاناتی که نسبت به پایتخت دارند بتوانند از این فرصت استفاده کنند تا بهتر کار کنند، مفید تر واقع شوند و پیشرفت بیشتری داشته باشند.

خواصی در خصوص این برنامه گفت: این برنامه در رابطه با بررسی قطعات منتشر شده ترانه سرایان اصفهان در سال ۹۸ است که از میان قطعاتی که ارسال شد شش قطعه برگزیده شدند و در این برنامه آهنگ سازی و ترانه آن‌ها مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های خانه ترانه اصفهان تصریح کرد: کارگاه‌هایی با اساتید برجسته و شب شعرهایی برگزار شده است همچنین جشن امضای کتاب نیز داشتیم و در نتیجه این مجموعه کتابی تحت عنوان اصفهان پشت میکروفن منتشر شد که در آن ترانه‌های ترانه سرایان اصفهان به صورت منتخب توسط انتشارات نگاه به چاپ رسیده است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8544

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا