جشنواره موسیقی فجرکنسرت پاپکنسرت تهران

کنسرت با اعمال شاقه زیر نورهای لیزر

به گزارش کامینگ سون موزیک : نور آزاردهنده قلم های لیزری که در دست برقرارکنندگان نظم کنسرت‌های سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر قرار داشت و نیز رفت‌وآمدهای پی‌درپی و غیرمعمول آنان در حین برگزاری کنسرتی در سالن میلاد، کلافگی و تنش را به حاضران تحمیل کرد.

حضور عوامل اجرایی در سالن های موسیقی برای تذکر به افراد کم حجاب یکی از وظایف ضروری در کنسرت های موسیقی به ویژه پاپ است و نمی توان چنین نیازی را نادیده گرفت اما نکته ای که می توان بر آن تاکید کرد به کارگیری افرادی متخصص و آموزش دیده برای چنین وظیفه ای است که بتوانند چنین امر مهمی را به نحوی انجام دهند که شب حاضرانی را که برای لذت بردن از موسیقی به کنسرت می روند به شبی پر از فشارهای عصبی بدل نکند.

رفتار برقرار کنندگان نظم در سالن میلاد در شب گذشته ۲۹ بهمن، هم زمان با اجرای سیروان خسروی نشان از بی‌تجربگی داشت و می توان بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا از مواردی چون رفت و آمدهای پی در پی و غیر معمول در میان صندلی ها و مقابل استیج و پرتاب بی‌هدف نور لیزر به صورت جمعیت تا جایی که یکدیگر را به جای پیج کردن از پشت بی سیم با لیزر آگاه می‌کردند، همه حکایت از آن داشت که انتخاب شدگان برای برقرای عفاف در سالن میلاد اولین حضور خود را در چنین وظیفه مهمی تجربه می کردند.

افرادی که برای صیانت از عفاف سالن های کنسرت انتخاب می شوند باید از برخوردهایی متکی بر شناخت های روانشناسانه بهره ببرند و از تکنیک هایی استفاده کنند که حاضرین در سالن به مجرم هایی بدل نشوند که در میان نورهای لیزر و سرک کشی های متعدد احساس ناامنی کنند و سوژه اصلی مخاطبان جشنواره از خواننده روی استیج به لیزر دردستان تغییر کند.

سیروان خسروی دیشب نیز در اعتراض به عوامل اجرایی سالن میلاد در روشن نگاه داشتن نورهای ثابت سالن گفت: آیا در جشنواره فیلم فجر نورهای سالن را خاموش نکردید، برای من نور صحنه بسیار مهم است و شاید چون می دانید که برای آهنگ های مختلف برنامه ریزی نور کردیم همکاری نمی کنید.

وی از اپراتور نور سالن خواست که اگر نور را خاموش نمی کنید حداقل رنگ آن را با استیج روی سالن یکی کنید و در خواست کرد که لطفا نور سالن را بر اساس این آهنگ آبی کنید که متاسفانه نور سالن تا پایان اجرا قرمز ماند و تغییر نکرد.

وی با لحنی عصبی گفت: من از کسی برای حضور در جشنواره موسیقی فجر درخواست نکردم و شما از من دعوت کردید که در این رویداد حضور داشته باشم و باید احترام میهمان را داشته باشید.

این دست رخدادها در مهمترین رویداد سال موسیقی رعایت الزامات و ضرورت‌هایی را یادآوری می کند؛ برای کاهش چنین آسیب هایی می توان از تشکیل کارگروهی متشکل از روانشناسان، جامعه شناسان، نماینده امر به معروف و نهی از منکر و فعالان حوزه موسیقی بهره برد تا افرادی که قرار است در سالن های کنسرت پاپ میان مردم حضور داشته باشند رفتارهای سلیقه ای خود را به استانداردهای تعریف شده در این نهاد نزدیک کنند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که تا پایان شب سوم خود شاهد اجرای ۲۴ گروه موسیقی در شش سالن پایتخت بوده است است، به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8415

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا