جشنواره موسیقی فجرکنسرت تهرانکنسرت کلاسیک

نوای عود حسن ختام رسمی جشنواره موسیقی فجر

نوای عود حسن ختام رسمی جشنواره موسیقی فجر

به گزارش کامینگ سون موزیک : شب هشتم جشنواره موسیقی فجر با اجراهای ویژه بانوان ادامه خواهد یافت و در آخرین اجرای شب پیش رو نوازنده مطرح و شهیر تونسی که از مدت‌ها پیش هوادارانش در ایران برای حضورش لحظه شماری کرده‌اند بعنوان حسن ختام اجراهای رسمی جشنواره به روی صحنه خواهد رفت.

امشب (چهارشنبه ۳۰ بهمن) دوره دیگری از جشنواره موسیقی فجر در حالی به پایان اجراهای رسمی خود خواهد رسید که ۱۲ گروه موسیقی در بیشتر سبک ها در ۲ نوبت و در شش سالن به روی صحنه خواهند رفت.

برنامه های شب پایانی اجراهای جشنواره موسیقی فجر به شرح زیر است:

** ساعت ۱۸:۳۰

ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی سالار عقیلی در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

گروه آوای شفق با حضور حسین ضروری و سرژیک میرزاییان در تالار رودکی اجرا خواهد داشت.

گروه تیدا با حضور ترگل خلیقی و فایضه کامیاب اجرای خود در بخش بانوان جشنواره را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد برد.

گروه های عاشیق‌های تبریز به سرپرستی حسن اسکندری و راست موغام با حضور شهریار صدیق و حسین صبا از تبریز در سالن سوره حوزه هنری به روی صحنه خواهند رفت.

** ساعت ۲۱:۳۰

گروه مستان نو با سرپرستی و خوانندگی پرواز همای در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

مظفر شفیعی درکنار هادی منتظری و محمود مختوم در کنار محمد عشقی در دو نوبت در تالار رودکی به اجرای ساز و آواز خواهند پرداخت.

گروه موسیقی ستاره قطبی آخرین اجرای ویژه بانوان را در این دوره از جشنواره در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهند برد.

شب موسیقی سیستان و بلوچستان با اجراهای ویژه این بخش در سالن سوره حوزه هنری به روی صحنه خواهند رفت.

ظافر یوسف نوازنده شهیر و بین المللی عود از کشور تونس آخرین اجرای بخش بین الملل این دوره از جشنواره را با گروهش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی بر عهده خواهد داشت.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن اغاز شده و امشب (چهارشنبه ۳۰ بهمن) به پایان اجراهای رسمی خواهد رسید.

اجراهای این دوره از جشنواره در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و تا کنون ۷۰ اجرا در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان به روی صحنه رفته اند.

جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده اند. و شب موسیقی سیستان و بلوچستان ساعت ۲۱:۳۰ امشب در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی با اجرای قطعه ۱۷۶ اثر بهزاد عبدی توسط ارکستر سمفونیک به رهبری نصیر حیدریان در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرامی داشته شد.

نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار خواهند شد. در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور خواهند بود.

در این دوره از جشنواره قرار بود از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی تجلیل به عمل خواهد آید که تا کنون فیلمهای مربوط به افلیا پرتو و نادر مشایخی در اجراهای مختلف اکران شده و از یک عمر فعالیت آنها تجلیل به عمل آمده است.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد و بهنام بانی آخرین اجرای بخش پاپ این دوره از جشنواره را به روی صحنه خواهد برد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8388

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا