جشنواره موسیقی فجرمصاحبه جشنواره موسیقی فجرموسیقی

صدرالدین حسین‌خانی: روند فروش بلیت‌های جشنواره موسیقی فجر رضایت‌بخش بود

به گزارش کامینگ سون موزیک : مدیر شرکت “ایران گام” و مسئول سامانه هوشمند “پارس بلیت” می‌گوید با وجود یک سری کم و کاست‌ها در روند تبلیغاتی فروش بلیت‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و مسائلی که در ماه‌های در جامعه مطرح بود، درنهایت روند فروش بلیت‌ها به‌خوبی طی شد.

صدرالدین حسین‌خانی: روند فروش بلیت‌های جشنواره موسیقی فجر رضایت‌بخش بود
سرویس موسیقی هنرآنلاین: صدرالدین حسین‌خانی تهیه‌کننده‌، برنامه‌گذار، ناشر و مدیر شرکت “ایران گام” است که سال‌هاست در حوزه نشر و پخش آثار موسیقایی فعالیت دارد.

این شرکت امسال از طریق سامانه هوشمند “پارس بلیت” مسئولیت بلیت‌فروشی کنسرت‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را بر عهده دارد؛ سامانه‌ای که با گذراندن مراحل قانونی و از بین چند شرکت به‌عنوان سایت فروش بلیت‌های این جشنواره انتخاب شد.

با حسین‌خانی درباره روند فروش بلیت‌های جشنواره موسیقی فجر امسال و برنامه‌های آتی ایران گام گفت‌وگو کرده‌ایم.

آقای حسین‌خانی، ابتدا در مورد همکاری‌ شرکت ایران گام با جشنواره موسیقی فجر بگویید. این همکاری چطور شکل گرفت؟

چند ماه پیش مانند سال‌های گذشته از طرف جشنواره موسیقی فجر برای شرکت در جشنواره و فروش بلیت با شرکت ایران گام تماس گرفته شد و ما هم در مراسم مزایده شرکت کردیم. ما در آن مراسم پیشنهاد خودمان را به ستاد جشنواره اعلام کردیم. گویا پیشنهادی که ما داده بودیم از سایر پیشنهاد‌ها بهتر بود و برای جشنواره امسال قرعه به نام ما افتاد و قرار شد که بخش بلیت‌فروشی جشنواره بر عهده ما باشد. علاوه بر بلیت‌فروشی، در مورد انتخاب خواننده‌ها هم با دفتر موسیقی همکاری کردیم و پیشنهاد‌هایی ارائه دادیم که دفتر موسیقی با این پیشنهادهای ما نیز موافقت کرد. بلیت‌فروشی امسال جشنواره موسیقی فجر در سایت بلیت‌فروشی پارس بلیت انجام شد. پارس بلیت چند سال است که در زمینه بلیت‌فروشی فعالیت دارد ولی فعالیت این سایت در سال‌های اخیر بیشتر در حوزه بلیت‌فروشی کنسرت‌های شهرستان‌ها بوده است. شاید توان اجرایی این سایت تاکنون به این شکل نبود که بتواند حجم زیادی از مخاطبان را راه بیندازد، اما از روزی که قرار شد بلیت‌فروشی‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر را انجام بدهد، ما با توجه به فشاری که بلیت‌فروشی جشنواره دارد، این سایت را تقویت کردیم.

از بلیت‌فروشی‌ها و استقبال مردم رضایت داشتید؟

خوشبختانه استقبال‌ها خوب بود و مردم از جشنواره امسال نیز استقبال کردند. فقط در روند تبلیغاتی که قرار بود انجام شود به خاطر مسائلی که در جامعه به وجود آمده بود و صحبت‌هایی که در مورد جشنواره‌های فجر مطرح بود، یک سری کم و کاستی‌ها وجود داشت که این جو روی جشنواره موسیقی هم تأثیرگذار بود، اما درنهایت خوشبختانه روند فروش بلیت رضایت‌بخش بود. متأسفانه یک سری از همکاران ما که همکاران قدیمی هم نیستند و تازه‌وارد صنف موسیقی شده‌اند جاهایی کارشکنی کردند ولی با تدابیری که ما و ستاد جشنواره اندیشیدیم هیچ آسیبی به روند بلیت‌فروشی و خود کنسرت‌ها وارد نشد و ما در سطح شهر و شبکه‌های مجازی تبلیغات بسیار خوبی داشتیم. تاکنون بیش از 95 درصد بلیت کنسرت‌ها به فروش رفته است و اطمینان دارم باقی بلیت‌ها ‌نیز در روزهای آینده به فروش خواهد رفت.

در روزهای اخیر انتقادهایی درباره نحوه بلیت‌فروشی جشنواره موسیقی فجر امسال مطرح بوده است. نظر شما در مورد این انتقادها چیست؟

اگر کسی معتقد است که ما تازه‌کار هستیم حتماً ما را به‌خوبی نمی‌شناسد. شرکت ایران گام در بستر موسیقی پاپ، سنتی، کودک و کلاسیک حداقل 25 سال سابقه فعالیت دارد و بالغ بر 500 اثر تولیدی در زمینه موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، موسیقی فولکلور و موسیقی پاپ منتشر کرده است. از سال 1376 که مجوز فعالیت در زمینه موسیقی پاپ صادر شد، ما جزو اولین شرکت‌هایی بودیم که با هنرمندان مطرح کشورمان از جلمِ شادمهر عقیلی، علیرضا عصار، دکتر محمد اصفهانی، محمد علیزاده، رضا صادقی و سیروان خسروی شروع به کار کردیم. همه این هنرمندان کسانی هستند که اولین یا چندمین آلبومشان را در شرکت ما تولید کرده‌اند و نشر و تهیه آن بر عهده شرکت ایران گام بوده است. خوشبختانه ما با خواننده‌هایی همکاری کرده‌ایم که مثل بعضی خواننده‌ها که الآن می‌آیند و پس از مدتی می‌روند، خواننده‌های مصرفی نبوده‌اند. برخی همکاران، خواننده یک‌بارمصرف تولید می‌کنند. یعنی وقتی یک‌بار دور کشور را با آن خواننده می‌زنند دیگر با او همکاری نمی‌کنند. خوشبختانه خواننده‌هایی که کارشان را با ما شروع کردند هنوز هم با ما کار می‌کنند و اگر هم با ما کار نکنند با شرکت‌های دیگر کار می‌کنند و این‌طور نیست که فراموش شده باشند. ما همیشه خوشحال هستیم که انتخاب‌های درستی در این زمینه داشته‌ایم و خواننده‌هایی را برای همکاری انتخاب کرده‌ایم که در موسیقی ماندگار شده‌اند و الآن حداقل بالای 15 سال سابقه فعالیت دارند. بنابراین به آن دسته از دوستانی که معتقدند ما تازه‌کار هستیم باید بگویم که ما تازه‌کار نیستیم، بلکه چندین سال است که داریم در زمینه تولید و عرضه محصولات موسیقی فعالیت می‌کنیم. ما پس از سال‌ها فعالیت در زمینه تولید آثار موسیقی، در یکی دو سال گذشته نیاز دیدیم که خودمان سامانه فروش بلیت کنسرت داشته باشیم. با توجه به تجربه‌ای که داشتیم این‌طور نبود که نتوانیم از پس فروش بلیت بربیایم، بلکه ما تا دو سال گذشته نیاز نمی‌دیدیم که در بلیت‌فروشی کنسرت ورود پیدا کنیم چون می‌دیدیم یک سری سایت‌ها وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند و خوشحال می‌شدیم وقتی می‌دیدیم که یک سفره پهن است و عده زیادی سر این سفره نشسته‌اند ولی بعدها دیدیم یک عده هستند که نداشتن سامانه بلیت‌فروشی را ضعف شرکت ما می‌دانند و به همین خاطر نیاز دیدیم که در این زمینه هم ورود پیدا کنیم. ما در این مسیر تاکنون محکم ایستاده‌ایم و محکم خواهیم ایستاد.

شرکت ایران گام برای قبل از ایام نوروز و سپس در سال آینده چه برنامه‌هایی دارد؟

نزدیک‌ترین کنسرتی که ما در شرکت ایران گام برگزار می‌کنیم کنسرت محمد علیزاده است که در روز 13 اسفندماه برگزار می‌شود. البته این کنسرت که آخرین اجرای محمد علیزاده در سال 98 است به احتمال زیاد تمدید خواهد شد. من از همین‌جا به آقای علیزاده خسته نباشید می‌گویم چون ایشان در اسفندماه روزهای شلوغی خواهند داشت. آقای علیزاده اسفندماه در شهرستان‌های مختلف کشور ازجمله لاهیجان، انزلی، کردکوه، اصفهان، آمل، ساری و سمنان کنسرت برگزار می‌کنند. ما علاوه بر برنامه‌های کنسرت، چند آلبوم هم آماده داریم که آن‌ها را نیز اسفندماه منتشر خواهیم کرد. یکی از آن‌ آلبوم‌ها، آلبوم محمد معتمدی با آهنگسازی دوست خوبم مهیار علیزاده است که همراه با چند آلبوم دیگر تا 15 اسفندماه منتشر می‌شود. یکی از برنامه‌هایی که ما برای سال آینده داریم این است که می‌خواهیم چند خواننده جدید را به موسیقی کشور معرفی کنیم. ما در حال حاضر یک تیم نوجوان داریم که متشکل از شاهین بنان، محمد لطفی و اشکان هاشمی است و چند سال است با آن‌ها کار می‌کنیم. خوشبختانه تاکنون از همکاری با آن‌ها نتیجه خوبی گرفته‌ایم و امیدوار هستیم که بتوانیم در سال 99 آن‌ها را به مردم معرفی کنیم تا مردم از صدای آن‌ها لذت ببرند. همان‌طور که گفتم خواننده‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم نسبت به خوانند‌ه‌هایی که زود می‌آیند و زود می‌روند متفاوت‌ هستند. من به شما قول می‌دهم که خواننده‌ای مثل شاهین بنان بیاید و حالا حالاها در بازار موسیقی بماند چون او واقعاً ریشه دارد. محمد لطفی و اشکان هاشمی هم همین‌طور هستند. ما به‌صورت اساسی داریم روی آن‌ها کار می‌کنیم که همین‌طوری بالا نیایند. عجله‌ای هم برای معرفی آن‌ها نداریم و منتظر هستیم که ازلحاظ شخصیتی و اجتماعی به مرحله‌ای برسند که لیاقت روبه‌روی مردم قرار گرفتن را داشته باشند و شاخصه هنرمند بودن را کسب کنند. من به این مسائل اهمیت زیادی می‌دهم چون می‌خواهم به جامعه خودم خدمت کنم و نمی‌خواهم همین‌طوری یک نفر را حمایت کنم که او پس از مدتی آسیب‌زننده‌ و تخریب‌کننده جامعه باشد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر چهارشنبه 23 بهمن در تهران آغاز شد و پنجشنبه اول اسفند به کار خود خاتمه می‌دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8313

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا