جشنواره موسیقی فجررویدادکنسرت تهران

بدرقه جشنواره موسیقی در زنجان

به گزارش کامینگ سون موزیک: زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: موسیقی به‌عنوان سرمایه و دارایی جوامع متعدد محسوب می‌شود.

فاطمه کرباسی شامگاه روز  (۲۷ بهمن) در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که در فرهنگسرای شبکه سبز گلشهر کاظمیه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: موسیقی یک هنر است و چون از عمق وجود انسان برمی‌خیزد و با احساس عجین می‌شود، تاثیری ژرف بر روح و جسم انسان دارد؛ موسیقی در طول تاریخ همراه همیشگی انسان بوده و همیشه موسیقی است که به انسان روح می‌بخشد و جان می‌افزاید.

وی افزود: موسیقی به‌عنوان سرمایه و دارایی جوامع متعدد است و هر نوعی از موسیقی، تاریخی کهن دارد که گذشته آن عاری و خالی از دغدغه‌ها و تعهدات اجتماعی نیست؛ به‌عنوان مثال موسیقی آشیقی خطه آذربایجان با قدمتی ۷۰۰۰ ساله مالامال از حکمت و عرفان است. آنچه در این نوع موسیقی اهمیت دارد توانایی صرف آشیق در اجرای یک قطعه موسیقی نیست، بلکه قدرت تشخیص سره از ناسره و راه از بیراهه است.

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم موسیقی آشیقی به‌عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌های کشور تدریس شود و به پایه این ملودی‌ها و آواها، موسیقی‌های جهانی و ایرانی سمت و سوی تازه‌ای را به خود گیرد که این همان نگاه نو به موسیقی بوده و نگاهی است عاری از پیش‌فرض‌ها و پیش‌داوری‌های مرسوم که سویه‌های مثبت و منفی را درمی‌آید و مخاطبان را با لذت موسیقی پیشینیان آشنا می‌کند و در نهایت طرح و سیاستی نو برای آینده درمی‌اندازد.

کرباسی خاطرنشان کرد: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که جزو مهم‌ترین رویدادهای هنری سالانه در ایام پیروزی انقلاب اسلامی است، امسال در استان‌های تهران، خوزستان، آذربایجان‌شرقی، زنجان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان و منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در ادامه این مراسم، رئیس انجمن موسیقی استان زنجان اظهار کرد: نزدیک به ۱۱ اثر برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده بود که از این آثار ۷ اثر انتخاب و از بین گروه‌های مهمان نیز یک گروه از استان خراسان شمالی انتخاب شدند و خوشبختانه جشنواره با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد.

کیارش میرمحمدرضایی افزود: برگزاری نشست پژوهشی موسیقی آشیقی با حضور اساتید برتر آشیقی از سراسر استان و برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی دو اتفاق مهمی بود که جشنواره موسیقی در زنجان را از استان‌های دیگر متمایز کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8263

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا