جشنواره موسیقی فجرکنسرت کلاسیکموسیقی ایران

لوکا آکینو؛ یک ساز بادی ایتالیایی

به گزارش کامینگ سون موزیک: در نوبت دوم اجراهای شب چهارم سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر «تریو جز» به رهبری «لوکا آکینو» در تالار وحدت به روی صحنه رفت؛ آکینو هنرمندی است که حتی با بدنش موسیقی می‌نوازد و ساز عضوی از بدن اوست.

گروه سه‌نفره تریو جز از ایتالیا به رهبری لوکا آکینو Luca Aquino در ساعت ۲۱ و ۳۰ شامگاه شنبه (۲۶ بهمن) در تالار وحدت به روی صحنه رفت و مخاطبان موسیقی جز را ساعتی میهمان شعر وجودی، درونی و شخصی خود با ترجمان موسیقی جز کرد.

این گروه به رهبری لوکا آکینو نوازنده مبتکر و مولف ترومپت اهل جنوای ایتالیا با همراهی فابریو گیوچینو نوازنده آکاردئون و داریو میراندا نوازنده کنترباس در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان بودند. آکینو (متولد ۱۹۷۴)، جسارتی ستودنی در درنوردیدن حد و مرزهای زیبایی شناسانه سبک‌های مختلف موسیقی دارد و این جسارت تا بدانجا در موسیقی او پیشرفته است که باید سبک موسیقی او را که ریشه در جز اروپایی دارد با نام Aquino world music خطاب کرد. او هنرمندیست که به واسطه ابتکارات در نواختن و صداسازی شهرتی حهانی یافته است.

این هنرمند ایتالیایی در میان کنسرت خود از اینکه ایران جشنواره موسیقی با قدمت ۳۵ دوره دارد اظهار شگفتی کرد و از علاقه خود و اعضای گروهش به آسیا و غرب آسیا سخن گفت، او زادگاه موسیقی گروهش را موسیقی سنتی ایتالیایی و موسیقی جز را هنر بداهه‌نوازی دانست.

سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در یک نگاه

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که تا پایان شب سوم خود شاهد اجرای ۲۴ گروه موسیقی در شش سالن پایتخت بوده است است، به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده اند.

در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی گرامی داشته می‌شود و نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار خواهند شد.

سی‌و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر امسال در آن ۲۵۳ گروه از ۲۵ استان شرکت کرده و هنرمندان این رویداد از دو طریق دعوت و شرکت در فراخوان برای اجرای برنامه انتخاب شده اند که ۶۰ درصد هنرمندان حاضر از طریق فراخوان و ۴۰ درصد به صورت دعوتی در این رویداد به روی صحنه می روند.

در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور خواهند بود. در حوزه قدردانی از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران امسال از بزرگانی چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی در اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8025

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا