جشنواره موسیقی فجررویدادکنسرت کلاسیکموسیقی ایران

مرثیه ای برای پرواز ۷۵۲؛ رکوئیمی از چکناواریان

به گزارش کامینگ سون موزیک: تازه ترین اثر موسیقایی لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت کشورمان به نام «مرثیه ای برای پرواز ۷۵۲» با موضوع جانباختگان پرواز هواپیمای اوکراینی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش»، تازه ترین اثر موسیقایی لوریس چکناوریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت کشورمان به نام مرثیه ای برای پرواز ۷۵۲ با موضوع جانباختگان پرواز هواپیمای اوکراینی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

چکناوریان با اشاره به جزییات انتشار این اثر موسیقایی توضیح داد: همان طور که در تیزر این اثر هم توضیح داده ام، این اتفاق تلخ و غم انگیزی که برای هواپیمای اوکراینی افتاد من را بسیار تحت تاثیر قرار داد. به همین جهت تصمیم گرفتم این حس و حال را به موزیک تبدیل کنم و تصور می کنم یک معجزه اتفاق افتاد که این چنین توانستم در مدت کوتاهی کار را به مرحله اجرا برسانم.

وی ادامه داد: وقتی موضوع را با دوست و همراه عزیزم یارتا یاران در میان گذاشتم او نیز شعر فوق العاده ای از سعدی را پیشنهاد کرد که من نیز با استفاده صدای خوب این هنرمند، تلاش کردم روی موسیقی از کلام هم استفاده کرده و کار را به مرحله ضبط برسانیم. البته در این راه دوستان و همراهانی بودند که در نت نویسی، تولید، نوازندگی، اجرا و ضبط اثر بهترین همکاری را با من داشتند که جا دارد از یکایک آنها تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم. به هر حال این اثر نوعی همراهی من و سایر همکارانم در پروژه با هموطنان عزیزم در این حادثه تلخ و خانواده های داغدار حادثه دیده است که امیدوارم با عشق و دعا بتوانیم از طریق زبان موسیقی کمی دردها را التیام دهیم.

پروژه موسیقایی مرثیه ای برای پرواز ۷۵۲ اثر لوریس چکناوریان با اخذ مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی منتشر و به جانباختگان پرواز هواپیمای اوکراینی و خانواده های داغدارشان تقدیم شده است.

رکوئیم قطعه ای ارکسترال و آوازی است که برای سوگواری و یا رثای عزیزان از دست رفته تصنیف می شود از مشهورترین رکوئیم های تاریخ موسیقی می‌توان رکوئیم ولفگانگ آمادئوس موتزارت اشاره کرد.

دراین پروژه رازمیک اوحانیان، یارتا یاران، احسان بیرق دار، علیرضا راد، شاهو زندی، ناصر ایزدی و بردیا صدرنوری با لوریس چکناوریان همکاری داشته اند.

بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری تهران را به مقصد «کی‌یف» پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن به شهادت رسیدند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری، ‌ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرارگرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8022

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا