جشنواره موسیقی فجرکنسرت شهرستان

چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: رئیس انجمن عاشیقلار از برگزاری چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در اسفندماه جاری در تبریز خبر داد.

 محمد عبادی در این خصوص گفت: این جشنواره از دهم تا دوازدهم اسفندماه جاری در فرهنگسرای الغدیر و در سه بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی بصورت رقابتی برگزار خواهد شد.

وی، صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد زمینه برای ابراز وجود جوانان علاقمند هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعداد‌های هنری استان و گسترش زمینه‌های فرهنگی بین شهروندان را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: در جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار که شرط سنی شرکت کنندگان آن حداکثر ۴۰ سال تمام است، ۱۱۰ اثر ارسال شد که پس از بررسی هیات انتخاب ۴۴ اثر به مرحله‌ی نهایی راه یافتند.

دبیر چهارمین جشنواره موسیقی عاشیقلار بیان کرد: گروه‌های شرکت کننده تنها با آلات موسیقی شامل قوپوز، دهل، سرنا، قاوال، ناقارا، قوشا ناقارا و بالابان به ارائه اثر خود خواهند پرداخت.

وی افزود: راه یافتگان به مرحله مسابقه آثار خود را در اجرای عمومی در طی روز‌های یاد شده ارائه کرده و هیئت داوران از مجموع آثار هر بخش، سه اثر را به عنوان منتخبان معرفی خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، چهارمین جشنواره موسیقی عاشیقلار به همت انجمن عاشیقلار با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7986

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا