جشنواره موسیقی فجرموسیقی ایران

عطر گیسوی مادر در انبوه جمعیت تالار وحدت

به گزارش کامینگ سون موزیک: در سومین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و کنسرت عاشقانه‌های حجت اشرف‌زاده که با استقبال دور از انتظار هوادارانش همراه بود، این هنرمند کنسرت خود را به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، تقدیم تمام مادران ایران کرد.

حجت اشرف زاده در نوبت دوم اجراهای تالار وحدت، شامگاه جمعه ۲۵ بهمن ساعت ۲۱ و ۳۰ با گروه خود بنام ماهیما عاشقانه های خود را تقدیم هواداران کرد که برای شنیدن صدای هنرمند مورد علاقه خود تمام صندلی های تالار وحدت را اشغال کرده بودند.

در تالار وحدت خواندن افتخار است

این هنرمند در ابتدای کنسرتش خطاب به جمعیت گفت: در تالار وحدت؛ جایی که بسیاری بزرگان موسیقی ایران در آن هنرنمایی کردند کار ساده ای نیست. امشب من این افتخار را دارم که در این سالن برای شما هنرنمایی می‌کنم و خوشحالم این افتخار در شبی نصیب من شده که معطر به عطر وجود نازنین مادران است و اجرای من در شبی برگزار می‌شود که در آستانه روز مادر هستیم و من این اجرا را تقدیم مادران عزیز میهنم می‌کنم.

و خوشحالم در این شب عاشقانه هایم را برای مردمی می‌خوانم که عاشقشان هستم. وی در ادامه از حضور محمد علی بهمنی ترانه سرای معاصر در سالن خبر داد که باعث تشویق ممتد این ترانه سرا توسط حاضران در سالن شد.

ماه؛ نماد عاشق شدن و نرسیدن است

این هنرمند در کنسرت شب گذشته خود قطعات بی خبر از تو، آتشم باش، عاشق توام، دلم گریه میخواد، جان منی تو، ماه و ماهی، نگارم را اجرا کرد. وی در ادامه با بیان اینکه ماه نماد عاشقی و نرسیدن است قطعه بعدی خود را با نام ماه بی تکرار من، اجرا کرد.
در ادامه قطعه برف آمد با ترانه ای از روزبه بمانی و قطعه ای خراسانی به نام عزیز بشینه کنارم، مهدخت و ترانه قطعه پرسون پرسون، سفر نرو، توسط گروه ماهیما و صدای حجت اشرف زاده اجرا شد.
پایان بخش اجرای گروه ماهیما و حجت اشرف زاده تکرار قطعه آتشم باش بود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت که امشب سومین شب خود را سپری می کند، از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده اند.
در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی گرامی داشته می‌شود و نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار خواهند شد.

در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور خواهند بود. در این دوره از جشنواره از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی در اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد. مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7901

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا