موسیقی جهان

«هیلدور گودنادوتیر» گوی سبقت را از «جان ویلیامز» ربود

به گزارش کامینگ سون موزیک: «هیلدور گودنادوتیر» گوی سبقت را از «جان ویلیامز» ربودخبرگزاری آریا –

در اختتامیه‌ی اسکار 2020، «هیلدور گودنادوتیر» ساخت موسیقی متن جوکر برنده اسکار شد؛ این در حالی است که هیلدور اولین زنی هست که بعد سال 1997 که Anne Dudley برای موسیقی متن فیلم The Full Montyبرنده جایزه شد،‌ توانست اسکار بهترین موسیقی متن را دریافت کند.
«هیلدور گودنادوتیر» امسال برای ساخت موسیقی متن جوکر علاوه بر اسکار، جوایز بفتا، گلدن کلوب و Critics’ Choice Awards را نیز به دست آورد، او همچنین جایزه امی و گرمی رو برای آهنگسازی سریال چرنوبیل کسب کرده است. در میان نامزدهای بهترین موسیقی متنِ این رویداد سینمایی در سال جاری می‌توان به زنان کوچک،‌ داستان ازدواج، 1917 و جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر اشاره کرد.
«هیلدور اینگوِلداردوتیر گودِنادوتیر»، نوازنده ویولن‌سل و موسیقی‌دان کلاسیک ایسلندی است که با گروه‌های مختلف موسیقی از جمله پن سونیک، ترابینگ گریسل و گروه مام همکاری داشته است. او در سال 2018 هیلدور موسیقی متنی را برای فیلم سیکاریو 2: روز سرباز به کارگرانی استفانو سولیما ساخت.
او فیلم جوکر (2019) با بازی واکین فینیکس و به کارگردانی تاد فیلیپس را آهنگسازی کرد و برنده جایزه بهترین موسیقی متن گلدن گلوب 2020 شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7846

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا