جشنواره موسیقی ایرانرویدادموسیقی ایران

جشنواره ورزش‌های بومی و موسیقی سنتی در ابرکوه برگزار شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  پنجمین جشنواره ورزشی مسابقات بومی و محلی، موسیقی سنتی، غرفه صنایع دستی و توانمندی‌های زنان روستایی پنجشنبه شب با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در قلعه تاریخی حسن خان مهردشت بخش بهمن ابرکوه برگزار شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این آیین گفت: این وزراتخانه به توسعه ورزش های بومی و محلی روستایی و عشایری اهتمام دارد.

سید عبدالحمید احمدی افزود: توسعه ورزش در روستاها آن هم با تاسیس خانه های ورزش روستایی در اولویت این وزارتخانه است .

وی تصریح کرد: در اجرای ‏تحقق ‏منویات مقام معظم رهبری در توسعه ورزش و با چشم‌انداز حمایت از فرآیند گسترش ورزش همگانی و ایجاد نشاط عمومی از طریق فعالیت‌های ‏گروهی ‏ورزشی، برای راه اندازی و تجهیز خانه های ورزش روستایی تلاش می کنیم.

احمدی اظهار داشت: مشارکت روستاییان در فعالیت ها و برنامه های ورزشی باید توسعه و گسترش یابد زیرا توسعه رشته های بومی محلی و بازی های سنتی به عنوان یک میراث ارزشمند برای ما بسیار حائز اهمیت است .

این مسوول ورزشی بابیان اینکه احیا و تقویت ورزش ها و بازی های بومی و محلی در اولویت است ، ادامه داد: حمایت ویژه ای را وزارت ورزش و جوانان از این بازی ها داشته و خواهد داشت و امید است این جشنواره به توسعه فعالیت های ورزشی در بین مادران و دختران و همسران منطقه کمک کند .

رییس اداره ورزش و جوانان ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این پنجمین دوره جشنواره ورزشی روستایی زنان عشایر که در استان ها برگزار می شود و هر سال یکی از شهرستان های استان میزبان است .

محمد مهدی متوسل با بیان اینکه امسال توانستیم میزبان این جشنواره در قلعه تاریخی حسن خان مهردشت ابرکوه باشیم افزود: در این جشنواره علاوه اجرای ورزش های بومی محلی ، غرفه هایی هم از توانمندی های زنان روستایی درزمینه صنایع دستی و غذاهای محلی و … همراه با ساز و آواز محلی به نمایش گذاشته شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7832

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا