آموزشگاه موسیقیموسیقی ایران

آموزشگاه موسیقی خوب را چگونه انتخاب کنیم؟

به گزارش کامینگ سون موزیک: اگر تصمیم به شرکت در کلاس موسیقی گرفته‌اید احتمالاً سؤال‌ها و دغدغه‌های مختلفی در رابطه با یک آموزشگاه موسیقی خوب در ذهنتان شکل گرفته است. به خصوص اگر اولین باری باشد که در فضای آموزشگاه موسیقی و کلاس موسیقی قرار می‌گیرید و هیچ پیش‌زمینه‌ای از آن ندارید، اینکه به کدام آموزشگاه موسیقی بروید؟ کدام اساتید را انتخاب کنید؟ یک آموزشگاه موسیقی خوب چه ویژگی‌هایی دارد و… در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با یک آموزشگاه موسیقی خوب بگوییم و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

آموزشگاه موسیقی، ویژگی‌هایی یک انتخاب ایده‌آل!

مجوز رسمی اداره فرهنگ و هنر آموزشگاه موسیقی

یکی از اولین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی یک آموزشگاه موسیقی خوب برخورداری از مجوز رسمی اداره فرهنگ و هنر است. بهتر است که محیط آموزشگاه موسیقی شما از نظر قانونی تائید شده باشد تا با خیال راحت‌تری بتوانید در آن رفت‌وآمد کنید. به طور کلی می‌توان گفت آموزشگاه موسیقی‌هایی که این مجوز رسمی را داشته باشند دائماً تحت نظر هستند و در رابطه با رعایت یک سری از قوانین دائماً مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ بنابراین این موضوع می‌تواند پشتوانه‌ای برای قابل‌اعتماد بودن محیط آموزشگاه به شمار آید.

اساتید حرفه‌ای و دلسوز در آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی، ویژگی‌هایی یک انتخاب ایده‌آل!

طبیعتاً بخش مهمی از ماجرا معطوف به اساتید خواهد بود. بهتر است که استادان آموزشگاه موسیقی تحصیلات آکادمیک موسیقی داشته و از نظر اخلاقی نیز تائید شده و حرفه‌ای باشند. اساتیدی مجرب و دلسوز باید با کمک به‌روزترین متد‌های آموزشی روند و پروسه آموزش موسیقی را پیش بگیرند و تا جای ممکن از روش‌های قدیمی دوری کنند. بهتر است که استاد موسیقی شما بسیار دلسوز بوده و از حوصله بالایی نیز برخوردار باشد.

علاوه بر این اساتید و کادر آموزشگاه موسیقی باید برای ایجاد انگیزه در هنرجویان تلاش کنند و با برگزاری برنامه‌های متفاوتی مثل اجرا‌های تشویقی، اردو‌های هنری و فرهنگی و… روحیه و انگیزه آنان را افزایش دهند. اگر بخواهیم ویژگی‌های کلی یک استاد موسیقی خوب را برشماریم می‌توانیم به تسلط کامل بر نت خوانی، تئوری موسیقی و سلفژ، رعایت حریم اخلاقی بین استاد و هنرجو، آگاهی به نقاط قوت و ضعف هنرجو و تشویق همواره او، آشنایی با روحیه هنرجویان و… اشاره کنیم.

علاوه بر این در برخی از آموزشگاه‌های موسیقی واحد روانشناسی نیز حضور دارد که با مشاوره به هنرجویان و شناخت شخصیت و روحیات آن‌ها در انتخاب ساز مناسب کمکشان می‌کند. این کار باعث می‌شود که تمامی هنرجویان به سراغ سازی بروند که آن را دوست دارند و با روحیاتشان سازگار است. وجود این واحد روانشناسی برای کودکان لازم‌تر خواهد بود.

مدیریت آموزشگاه موسیقی

یک آموزشگاه موسیقی خوب باید مدیریتی لایق و البته قوی داشته باشد تا با کنترل کامل آموزشگاه، وضعیت آن را رو به رشد نگه داشته و در صورت بروز مشکلات و نابسامانی‌هایی آن‌ها را برطرف نماید. به همین دلیل نیز معمولاً توصیه می‌شود که پیش از ثبت‌نام در آموزشگاه موسیقی خود، دقایقی را با مدیریت آن ارتباط بگیرید و چند کلامی با او صحبت کنید.

فضای آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی، ویژگی‌هایی یک انتخاب ایده‌آل!

فضای آموزشگاه موسیقی نیز بخش مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. به طور کلی وجود محیط و فضایی گرم و آرام‌بخش می‌تواند در ایجاد روحیه آرام و متمرکز هنرجویان تأثیر داشته باشد. بهتر است که کلاس‌های آموزشی با هم فاصله داشته باشند تا صدای ساز‌ها با یکدیگر تداخل پیدا نکند و باعث ایجاد مزاحمت نشود. علاوه بر این استفاده از عناصری گرم و آرام‌بخش مانند گیاهان آپارتمانی نیز می‌تواند در ایجاد فضایی امن و دنج کمک‌کننده باشد. در نتیجه استفاده از المان‌هایی هم راستا با اصول روان‌شناسی می‌تواند تأثیرات مثبتی را در روح و روان هنرجویان داشته باشد و در نتیجه روند آموزشی سرعت بیشتری پیدا کرده و راندمان هنرجویان و اساتید نیز به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر این بهتر است که یک آموزشگاه موسیقی ایده‌آل مجهز به سالنی باشد که اجرا‌های گروهی و صحنه‌ای در آن برگزار شوند. این موضوع باعث شکل‌گیری برنامه‌ای هدفمند و آموزشی می‌شود که در موفقیت هنرجویان برای نوازندگی و حتی خوانندگی بسیار مؤثر خواهد بود. به طور کلی هر آموزشگاه موسیقی باید به طور سالیانه کنسرت‌هایی برگزار کند و هنرجویان را برای اجرای هرچه بهتر آن تشویق نماید. در کنار این نیز بد نیست اگر آموزشگاه موسیقی شما استودیویی هر چند کوچک هم داشته باشد تا ضبط کار‌های استادان و یا هنرجویان در آن صورت بگیرد.

تجهیزات آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی، ویژگی‌هایی یک انتخاب ایده‌آل!

یک آموزشگاه موسیقی خوب غالباً از تجهیزات موسیقی خوبی برخوردار است و این موضوع نیز باعث می‌شود که هنرجویان مجبور نمی‌شوند ساز‌های بزرگ و سنگین را با خود به همراه بیاورند. در کنار این هم اگر آموزشگاه شما فروشگاه لوازم موسیقی نیز داشته باشد و تمامی ملزومات کلاس‌ها اعم از ساز و تجهیزات لازم، کتاب‌های موسیقی و… را به عرضه در آورد می‌تواند مجموعه‌ای ایده‌آل و کامل به شمار آید.

این موضوع از آن جهت اهمیت می‌یابد که بیشتر هنرجویانی که اولین بار است که به یادگیری موسیقی می‌پردازند نمی‌دانند که ساز‌هایی باکیفیت و مرغوب چه ویژگی‌هایی دارند و یا آن‌ها را از کجا می‌توانند تهیه کنند، در نتیجه این فروشگاه می‌تواند در تهیه ساز مناسب و البته کاربردی برای آن‌ها کمک‌کننده باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7825

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا