جشنواره موسیقی فجرمصاحبه جشنواره موسیقی فجرموسیقی ایران

آهنگساز «آل» با چه آثاری در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد؟

به گزارش کامینگ سون موزیکبهزاد عبدی با فیلم های مختلفی برای رقابت با دیگر آثار،در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

بهزاد عبدی آهنگساز درباره حضورش در جشنواره فیلم فجر و ویژگی کار‌هایی که انجام داده است، گفت: در بخش مسابقه، «آبادان یازده ۶۰» ساخته مهرداد خوشبخت و «پسرکشی» به کارگردانی محمد هادی کریمی را دارم.

او افزود: فیلم مهرداد خوشبخت از یک نگاه، اثری انسانی و نگاه متفاوتی به جنگ تحمیلی دارد و آدم‌هایی را نشان می‌دهد که هیچ وقت دیده نشده اند، اما باعث تغییر سرنوشت جنگ شدند. به لحاظ هنری فیلمی اکشن و دارای تکنیک‌های خوبی است.

عبدی ادامه داد:فیلم محمد هادی کریمی هم به یک افسانه با نگاه امروزی اشاره دارد و با نگاه زیبای خودشان شاعرانگی را اضافه کردند و خوشحالم به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کرد.

وی بیان کرد:در فیلم «آبادان یازده ۶۰» به صورت خیلی جزئی از المان‌های آبادان و از ریتم استفاده کردم، ولی با محتوای فیلم پیش رفتم یعنی موج رادیو را به ریتم تبدیل کردم و از دل آن موسیقی فیلم را ساختم. «پسرکشی» هم که روایت یک انسان بود با نگاهی که به ارکستر داشتم و آن‌ها را با توجه به فضای قصه و داستان غمگین‌تر کردم.

عبدی با تحلیل نبود قهرمان در سینمای کنونی بیان کرد: سال هاست سینمای ما قهرمان ندارد یعنی انگار فقط قرار است زندگی اجتماعی و روزمره را از نگاه کارگردان ببینیم و چیزی به نام قهرمان خلق نمی‌شود که بماند و اسطوره شود، در صورتی که این قهرمان می‌تواند بد یا خوب باشد.

این موسیقیدان گفت: وقتی به سینمای هالیوود و دنیا نگاه می‌کنیم می‌بینیم ارزش آن به داشتن قهرمان است فردی که روی افراد جامعه تاثیر می‌گذارد، اما بیشتر سینمای ما از این نگاه غافل شده است در صورتی که از دیرباز تا کنون در هر زمینه‌ای قهرمان‌های زیادی داریم که می‌توانند در قالب فیلم سینمایی به مخاطبان عرضه شوند.

او ادامه داد: ما بیشتر اسیر موضوعات اجتماعی و تلخ شدیم و با دراماتیک کردن آن‌ها، فیلم می‌سازیم در صورتی که ایرانی قشنگ داریم که نباید فراموش شود.

این آهنگساز بیان کرد: چون قهرمان نداریم با شخصیت‌های قصه فیلم‌های این روز‌ها همراه نمی‌شویم و همذات پنداری نمی‌کنیم؛شخصیت‌ها اینقدر بی رنگ شده اند که جذابیت‌های خود را از دست داده اند.

او افزود: به عنوان نمونه تا چه حد باید به مقوله اعتیاد بپردازیم؟ سینما که برای همیشه نباید آیینه عبرت جماعت شود، سینما باید به مردم حرکت دهد تا زمانی که مخاطب از سالن‌ بیرون می‌آید نکات مثبت فیلم و قهرمانش را جذب کند و با آن همراه شود و یاد بگیرد مسائل منفی را در زندگی انجام ندهد.

عبدی گفت: تا زمانی که قصه‌ها و ماجرا‌ها عمقی و تامل برانگیز نباشند و قهرمان نداشته باشیم سینما روز به روز جذابیت‌های خود را از دست می‌دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7773

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا