جشنواره موسیقی فجرموسیقی ایرانهنرمندان

شاهین فرهت از بزرگان از دست‌رفته موسیقی یاد کرد

به گزارش کامینگ سون موزیک: شاهین فرهت دبیر جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری سی و پنجمین دوره این جشنواره در پیامی با گرامیداشت هنرمندان درگذشته موسیقی ایران از امتیازات برگزاری این رویداد سخن گفت.

شاهین فرهت برای سی و پنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر نوشت: «موسیقی پیوستگی عمیق احساسی با زندگی هر فرد دارد و آن را نیرو می‌بخشد. سرزمین پهناور ایران از موسیقی‌های مختلف تشکیل شده است. موسیقی نواحی، نمایشگر احساسات عمیق مردم این سرزمین است و از طرف دیگر موسیقی ردیف دستگاهی یا موسیقی شهری با نظم مشخص آن، نشان دهنده گسترش ملودی‌های دل انگیز و احساسات پاک ایرانیان می‌باشد. با ایجاد مراکز آکادمیک موسیقی، شناخت آهنگسازان بزرگ نیز فراهم شده است و در نتیجه قدرت خلاقیت و درک جوانان ایران را بالا برده است.

رویدادها و جشنواره‌های موسیقی از جمله جشنواره موسیقی فجر فرصتی است تا شناختی از وضعیت موسیقی و ظرفیت‌های هنرمندان و جوانان و اجرای آثارشان فراهم شود و گونه‌های مختلف موسیقی متناسب با سلایق متنوع کنار هم ارائه شود. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و حضور گروه‌هایی در انواع موسیقی بیانگر بالندگی و پویایی موسیقی است که در متن جامعه امروز ما جریان دارد و ضرورت دارد با شناخت نیازها و توانمندی‌های آن به آینده موسیقی ایران بیندیشیم.

هیات انتخاب آثار و گروه‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجربا تشکیل ۱۷ جلسه و با نگاه کارشناسی، تخصصی و جامع به موسیقی و جشنواره، گروه‌هایی را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد. از همراهی این عزیزان سپاسگزارم و از تلاش همکاران عزیز ستاد جشنواره قدردانی می‌کنم. یاد هنرمندانی که امروز نیستند، اما در دل‌های ما جای دارند، گرامی باد.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7706

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا