جشنواره موسیقی فجرکنسرت تهرانموسیقی ایران

دیدن کنسرت‌های متفاوت در «برج آزادی»

به گزارش کامینگ سون موزیک: هفت گروه مختلف در سبک‌ها و گونه‌های متفاوت موسیقایی طی برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی می‌پردازند.

هفت گروه مختلف در سبک‌ها و گونه‌های متفاوت موسیقایی طی برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی می‌پردازند.

کنسرت و اجراهایی که بخشی از فعالیت‌ها و پیشینه آن‌ها در این گزارش مورد نظر قرار گرفته، عمدتا از مجموعه‌ها و هنرمندانی تشکیل می‌شوند که طی سال‌های اخیر معرف فضای متفاوتی از موسیقی هستند که با طیف خاصی از مخاطبان فضای جدی‌تر و تخصصی‌تری از موسیقی را هدف قرار داده اند و تاکنون نیز توانسته‌اند به موفقیت‌های خوبی در عرصه جذب مخاطبان هدفمند موسیقی و غافلگیر کردن آن‌ها با ارائه گونه‌های متفاوت برسند.

پنجشنبه ۲۴ بهمن؛ گروه «بُندَهِش» و تعامل با موسیقی شرقی

گروه موسیقی «بندهش» از جمله گروه‌های فعال حوزه موسیقی در سبک‌های جز، بلوز، فانک و پراگرسیو است که تلاش می‌کند تا در تعامل با موسیقی شرقی فضای متفاوتی را پیش روی مخاطبا قرار دهد.

بُندَهِش در زبان پهلوی به‌معنای «آفرینشِ بنیادین» است به همین سبب سهند بهادری سرپرست گروه از سال ۱۳۹۶ با تاسیس این گروه سعی کرد تا در حوزه متفاوت تری از موسیقی گام برداشته و شکل و شمایلی متفاوت از یک مجموعه موسیقایی را به شنوندگان موسیقی که عمدتا در فضای تجاری موسیقی حضور ندارند، معرفی کند.

این گروه تاکنون در رویدادها و فستیوال‌های متعدد داخلی و خارجی از جمله جشنواره‌های تئاتر شهر، جشنواره الف و جشنواره‌ پروکانترای لهستان حضور داشته است.

کنسرت گروه موسیقی «بندهش» ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی در چارچوب دومین روز از برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌رود.

برای دیدن تیزر کنسرت «بندهش» در جشنواره موسیقی فجر اینجا را کلیک کنید.

جمعه ۲۵ بهمن؛ گروه «اَش» و شنیدن موسیقی مقامی با سازبندی غربی

«اَش» عنوان یکی از مجموعه‌های شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به سرپرستی علیرضا اشرف پور است که در سومین روز از برپایی این رویداد در مجموعه برج آزادی به صحنه می‌رود.

استفاده از مولفه‌های موسیقی دستگاهی و مقامی ایران در ترکیب با هارمونی و سازبندی غربی بر روی اشعار شاعران کلاسیک و معاصر ایرانی مشخصه‌ی اصلی گروه اش است.

این گروه متشکل از علیرضا اشرف پور خواننده، نوازنده گیتار الکتریک، نوازنده گیتار فرتلس و سرپرست گروه، آشور ظفر مرادیان نوازنده درازم، آرش طهماسبی نوازنده پیانو و گیتار بیس و آرش اسکندرلو نوازنده پیانو و کیبورز در سال ۱۳۹۸ شکل گرفته و تاکنون آلبوم‌های «شیدایی»، « «دستان» و «شوکران» را در بازار موسیقی منتشر کرده است.

کنسرت گروه «اَش» ساعت ۲۱:۳۰ روز جمعه ۲۵ بهمن ماه میزبان مخاطبان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی تهران خواهد بود.

برای تماشای تیزر کنسرت گروه «اَش» اینجا را کلیک کنید.

شنبه ۲۶ بهمن، تماشای کنسرت یک گروه خانوادگی که برای آذربایجان می‌نوازند

گروه موسیقی «وحید اسداللهی» به سرپرستی وحید اسداللهی از نوازندگان و آهنگسازان مطرح موسیقی آذربایجان در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازد.

کنسرت و اجراهایی که بخشی از فعالیت‌ها و پیشینه آنها در این گزارش مورد نظر قرار گرفته، عمدتا از هنرمندانی تشکیل می‌شوند که طی سال‌های اخیر معرف فضای متفاوتی از موسیقی هستند. این کنسرت در برگیرنده اجرای رپرتواری تقریباً کامل از رنگین کمان موسیقی منطقه آذربایجان است که آنسامبلی از نوازندگانس سازهای ایرانی و منطقه آذربایجان متشکل از مراد اسدالهی، رضا اسدالهی و وحید اسداللهی به‌عنوان نوازندگان گارمون، سعید میرزازاده نوازنده کمانچه، افشار نامور نوازنده تار، فرامرز جوادی نوازنده قوپوز و تعدادی دیگر از هنرمندان پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

وحید اسداللهی از جمله نوازندگان شاخص ساز نقاره است که پس طی دوران مختلف آموزشی در کشورمان به کشور آذربایجان سفر کرد و تحت تعلیم الماس قلی‌اف تکنیک‌های نوازندگی را آموخت. او از سال ۱۳۷۷ در باکو نزد تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی آذربایجان فعالیت‌های ارکسترال خود را ادامه داد. وی تاکنون علاوه بر حضور پرتعداد در ارکسترها و آلبوم‌های هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان در حوزه‌های موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ کنسرت‌های متعددی را در کشورهای مختلف برگزار کرده که این برنامه‌ها با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

کنسرت گروه «وحید اسدللهی» در قالب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر ساعت ۲۱ روز شنبه ۲۶ بهمن ماه در مجموعه برج آزادی تهران برگزار می‌شود.

برای تماشای تیزر کنسرت گروه «وحید اسداللهی» اینجا را کلیک کنید.

یکشنبه ۲۷ بهمن؛ شنیدن کنسرت یک گروه پاپ از مشهد

در پنجمین روز از برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر یک گروه موسیقی پاپ از شهر مشهد با نام «ترانه» کنسرتی را در برج آزادی تهران روی صحنه می‌برد.

گروه موسیقی پاپ «ترانه» در سال ۱۳۸۱ توسط تورج امیر نظامی تاسیس شد و اجراهایی را در شهر مشهد روی صحنه برد. این مجموعه موسیقایی در سال ۱۳۹۷ این گروه با ترکیب جدید فعالیت‌هایش را از سر گرفت و با حمایت انجمن موسیقی خراسان اجراهایی را روی صحنه برد.

از دیگر فعالیت‌های این گروه موسیقایی اطلاعات دقیق تری در دست نیست اما حضور یک گروه موسیقی پاپ از شهر مشهد می‌تواند یکی از اتفاقات جالب توجه این بخش از جشنواره موسیقی فجر باشد که می‌تواند شرایط متفاوت تری را برای تماشاگرانش فراهم کند.

کنسرت گروه موسیقی «ترانه» ساعت ۲۱:۳۰ روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در چارچوب پنجمین روز از برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

برای تماشای تیزر کنسرت «ترانه» اینجا را کلیک کنید.

دوشنبه ۲۸ بهمن؛ اجرای گروه برگزیده جشنواره موسیقی جوان چند سال پیش!

گروه موسیقی «شیمشک» یکی از گروه‌های فعال و تقریبا قدیمی موسیقی در سبک «جز فیوژن» است که طی سال‌های گذشته اجراها و کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج کشور برگزار کرده است.

این گروه به سرپرستی محمد حسین درابلو در سال ۱۳۸۰ تشکیل شد و در سال ۱۳۸۳ مقام دوم جشنواره ملی جوان را کسب کرد. شیمشک علاوه بر اجرا در تبریز و سایر شهرهای ایران، سابقه اجرای برنامه در فستیوال‌های بین‌المللی موسیقی در کشورهای آلمان، سوییس و اتریش را هم دارد.

کنسرت گروه «شیمشک» به سرپرستی محمد حسین درابلو ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه و در ششمین روز از برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر برای علاقه مندان اجرا می‌شود.

برای دیدن تیزر کنسرت گروه «شیمشک» اینجا را کلیک کنید.

سه شنبه ۲۹ بهمن؛ لذت شنیدن موسیقی ایرانی با یک گروه دانشگاهی

گروه موسیقی «رها» به سرپرستی مهدی تیموری نیز روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه در واپسین روزهای برگزاری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه در برج آزادی می‌پردازد.

این گروه از سال ۱۳۸۸به سرپرستی مهدی تیموری و با همراهی نوازندگان دانشجوی دانشگاه هنر فعالیت خود را آغاز کرد. برنامه‌های هنری این گروه با ضبط آلبوم «دورها آواییست» به صورت آنسامبل و با صدای محمد معتمدی ادامه پیدا کرد و اجراهای صحنه‌ای متعددی را روی صحنه برد.

مهدی تیموری، نوازنده نی و آهنگساز در زمینه آهنگسازی و مقطع کارشناسی ارشد این رشته تحصیل‌کرده است و تاکنون همکاری‌های مختلفی در آلبوم‌های مختلف و در جایگاه نوازنده و اهنگساز داشته است. وی همچنین کنسرت‌های بسیاری در فستیوال‌های مختلف خارجی برگزار کرده است.

کنسرت گروه موسیقی «رها» ساعت ۲۱:۳۰ روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

برای تماشای تیزر کنسرت گروه «رها» اینجا را کلیک کنید.

چهارشنبه ۳۰ بهمن؛ رسیتال زوج موزیسین و پایان اجراهای برج آزادی

پایان بخش کنسرت‌های مجموعه برج آزادی در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اختصاص به کنسرت دوئت «لیرا» به سرپرستی آرش هژیر آزاد دارد.

هسته اصلی گروه «لیرا» را یک زوج موزیسین در سال ۱۳۸۹ تشکیل دادند. این زوج هنری علاوه بر اجراهای دانشجویی، چندین رسیتال پیانو و ویلن در تالار رودکی و جشنواره‌های مختلف اجرا و دو آلبوم «تهران-مریخ» (۹۶) و «هشت دقیقه و بیست ثانیه» (۹۸) را نیز منتشر کرده‌اند.

آرش هژیر آزاد سرپرست گروه و نوازنده پیانو، یگانه حسینی نیا نوازنده ویولن، مهیار طهماسبی نوازنده ویولنسل و عرفان عاصمی نژاد نوازنده درامز اعضای گروه اجرایی «لیرا» در کنسرت پیش رو را تشکیل می‌دهند.

کنسرت گروه «لیرا» ساعت ۲۱:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در مجموعه برج آزادی تهران برگزار می‌شود.

برای تماشای تیزر کنسرت «لیرا» اینجا را کلیک کنید.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد اله یاری (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان مخاطبان خواهد بود.

این در حالی است که ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7658

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا