رویداد

فیلم روز صفر به کارگردانی سعید ملکان برنده بخش نگاه نو شد

به گزارش کامینگ سون موزیکیکی از جوایز جشنواره امسال سیمرغ بلورین بخش نگاه نو (کارگردان اول) بود که این سیمرغ به فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان تعلق گرفت.

نامزدهای مسابقه فیلم های نگاه نو عبارت بودند از:  بی صدا حلزون، بهرنگ دزفولی زاده، پوست به کارگردانی بهمن و بهرام ارک، روز صفر از  سعید ملکان، شنای پروانه اثر محمد کارت، لباس شخصی امیر عباس ربیعی که در نهایت سیمرغ این بخش به فیلم روز صفر رسید.

فیلمنامه «روزصفر» را سعید ملکان و بهرام توکلی به‌طور مشترک نوشته‌اند. بعد از همکاری در دو پروژه «تنگه ابوقریب» و «تختی»، سومین همکاری ملکان و توکلی در ژانر تریلر خواهد بود.

اولین تجربه سعید ملکان در مقام کارگردان که به عملیات مهم دستگیری عبدالمالک ریگی می‌پردازد که در کشور آلمان فیلمبرداری شده است.

ساعد سهیلی در نقش عبدالمالک ریگی و امیر جدیدی در نقش مامور امنیتی هستند . بخش عمده سکانس‌های «روز صفر» در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است.

بازیگر نقش توضیحات
ساعد سهیلی عبدالمالک ریگی
امیر جدیدی مامور ویژه وزارت اطلاعات
تینو صالحی فاروق
سینا شفیعی مأمور وزارت اطلاعات
محمدرضا مالکی
مهدی قربانی عضو گروه ریگی و عامل انتحاری
رضا خدادادبیگی
ابوالفضل صفاری
محمدعلی راجپوت
میلاد یزدانی
حمیدرضا سلیمانی راد
ابراهیم برزیده
محمد داغری

گفتنی است که در حالی که فیلم «روز صفر» در ۹ شاخه نامزد دریافت سیمرغ شده بود و در بین نامزدهای بخش نگاه نو هم قرار داشت، هیچ یک از عواملش در این مراسم حضور نداشتند.

در این مراسم، ابتدا نام سعید ملکان (کارگردان و تهیه‌کننده) به عنوان برنده بخش نگاه نو اعلام شد که او در سالن همایش‌های برج میلاد حضور نداشت تا روی صحنه برود.

در ادامه، سیمرغ بلورین جلوه‌های ویژه میدانی به محسن روزبهانی و سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به امیر ملک‌پور برای فیلم «روز صفر» تعلق گرفت که آن‌ها هم مانند دیگر عوامل فیلم در سالن حضور نداشتند.

هنوز معلوم نیست عوامل فیلم «روز صفر» به ویژه کارگردان و تهیه‌کننده آن که حضوری پُر رنگ در روزهای برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و نشست‌های خبری و اکران‌های مردمی داشتند، چرا مراسم اختتامیه را تحریم کرده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7529

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا