جشنواره موسیقی فجرموسیقی ایران

سیروان و امید حاجیلی قدیمی‌های موسیقی فجر

به گزارش کامینگ سون موزیک: جشنواره موسیقی فجر ۳۴ ساله شده است. این جشنواره در طول این سال‌ها، فراز و نشیب‌های زیادی را از سر گذرانده و شاهد اتفاقات مهمی درخصوص موسیقی بوده است. مثلا در پانزدهمین دوره، پای گروه‌های موسیقی بین‌المللی کشورهای دیگر به جشنواره باز شد و تا امروز هم این روند ادامه دارد. با این حال، چند سالی‌ است به نظر می‌رسد جشنواره موسیقی فجر به خصوص در بخش پاپ با تغییرات متفاوتی روبه روست.
​به گزارش خراسان، برای اثبات این موضوع به سراغ جدول این بخش در چند دوره اخیر رفتیم و خواننده های حاضر در آن را بررسی کردیم که در ادامه با جزئیات بیشتری از آن آشنا خواهید شد. سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر، ۲۴ بهمن آغاز می شود و ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ به پایان می‌رسد.

پاپ‌خوان‌های جدید منهای قدیمی‌ها

چند روز پیش اسامی خواننده های حاضر در بخش پاپ سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره فجر اعلام شد. آرش و مسیح یا همان برادران عدل‌پرور، رضا بهرام، محسن ابراهیم‌زاده، آرون افشار، سیروان خسروی و بهنام بانی هر کدام با اجرای دو سئانس و امیرعباس گلاب، ماکان‌بند، امید حاجیلی و علی یاسینی نیز با اجرای یک سئانس، روی صحنه جشنواره می‌روند. همان‌طور که پیداست، بیشتر خواننده‌های این فهرست جزو پاپ‌خوان‌هایی هستند که در یکی دو سال گذشته با یک قطعه هیت به چهره‌ تبدیل شدند و بدون این که آلبومی منتشر کرده باشند، روی صحنه اجرا رفتند و حالا هم در جشنواره موسیقی فجر، قرار است اجرا داشته باشند.
پدیده این دوره نیز خواننده جوانی به نام علی یاسینی است که حضور بی‌مقدمه‌اش در جشنواره فجر که تقریبا جزو انگشت‌شمار جشنواره‌های معتبر موسیقی در کشور است، سوال‌برانگیز شده. با این حساب، شاید امید حاجیلی و سیروان خسروی را بتوان قدیمی‌ترین پاپ‌خوان‌های این جمع دانست که در بیرون از دایره مذکور، زیاد هم قدیمی نیستند.
درست است که خواننده‌های جوان نیز باید فرصتی برای ارائه توانمندی خود داشته باشند اما غلبه چهره‌های جدید پاپ و جای خالی برخی خواننده‌های پاپ قدیمی‌تر در عرصه جشنواره موسیقی فجر که روزگاری محل اجرای خواننده‌های تاثیرگذار پاپ، مانند محسن یگانه، فرزاد فرزین، احسان خواجه‌امیری، رضا صادقی و گروه آریان بوده است، نشان می‌دهد شاید دیگر این جشنواره جزو دغدغه پاپ‌خوان‌ها نیست.

خاطره‌انگیزهای جشنواره موسیقی فجر

بیشتر خواننده‌های پاپی که می‌شناسیم در جشنواره موسیقی فجر حضور داشتند. مانی رهنما که اغلب قطعه “پرنده” را از او به خاطر داریم، علی لهراسبی که در یک مقطع زمانی، تیتراژهای تلویزیونی موفق “دلنوازان” و “فاصله‌ها” را خواند، مازیار فلاحی که با قطعه “لیلا” توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد، محسن یگانه که هم اکنون به یک خواننده مولف و پرطرفدار در سبک خودش تبدیل شده و رکورددار حضور در جشنواره موسیقی فجر است و فریدون آسرایی که قطعه “گل هیاهو” او هنوز طرفداران خودش را دارد، جزو این خواننده‌های خاطره‌ساز بوده‌اند.
جالب این که علی اصحابی نیز، طعم حضور در جشنواره را چشیده‌است. احسان‌خواجه‌امیری، شهرام شکوهی و رضا صادقی از دیگر خواننده‌هایی هستند که در دوره‌های مختلف روی صحنه رفته‌اند و حضور دوباره‌شان در جشنواره می‌تواند دست کم مرور آثار درخشان پاپ دهه ۸۰ باشد

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7406

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا