موسیقی ایران

طعنه و اعتراض مهدی یراحی به هادی حجازی‌فر

به گزارش کامینگ سون موزیک: مهدی یراحی درباره هادی حجازی‌فر و حضور او در فیلم “لاتاری” به تندی اظهارنظر کرد.

مهدی یراحی خواننده پاپ به ماجرای درگیری لفظی هادی حجازی‌فر با یک خبرنگار در جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

مهدی یراحی در توییتر نوشت: “با شما موافقم جناب بازیگر، جدایی‌طلبی در ایران محصول نگاه‌های فاشیستی است. اما نگاه فاشیستی در رسانه؛ نمود فیلم‌هایی چون “لاتاری” است که (به استناد ادعای کارگردانش) با هدف قرار دادن گیشه ساخته شد و شما نقش اصلی آن را ایفا نمودید.”

در جریان نشست خبری فیلم “آتابای” در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر هادی حجازی‌فر با خبرنگاری بر سر زبان ترکی استفاده شده در این اثر سینمایی، درگیری لفظی پیدا کرد و او را فاشیست خواند.

حجازی‌فر درباره انتقادی که به زبان ترکی فیلم شد، چنین پاسخ داد: این تفکرات فاشیستی است و کسی حق توهین به زبان ترکی را ندارد. طبق قانون اساسی ادبیات ترکی باید در دانشکده‌های ترک هم تدریس شود.

نیکی کریمی نیز در این‌باره گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم از ادبیات به درستی استفاده کنیم و کم‌کاری زیادی داشتیم در نشان دادن زبان‌ها و ادبیات‌مان. چه کسی گفته حتما باید فیلم به زبان فارسی باشد این در حالی است که ۹۰ درصد سینمای ما به زبان فارسی است‌.

فیلم “آتابای” به کارگردانی نیکی کریمی یک فیلم دوزبانه (فارسی و ترکی) است گه بازیگرانی نظیر جواد عزتی، سحر دولتشاهی و هادی حجازی‌فر در آن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم از آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7253

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا