موسیقی ایران

دلخراش‌تر از کُشتار میهمانان، سکوتِ رئیس جمهور بی‌خیال است

به گزارش کامینگ سون موزیک: فریدون شهبازیان معتقد است که ناراحت کننده‌تر از کُشتار هزاران هزار پرنده‌ی مهاجر در تالاب‌های میانکاله، سکوت و عدم واکنش رئیس جمهورِ بی‌خیال است.

پرندگان مهاجر تالاب میانکاله به دلایلی هنوز نامعلوم، همچنان در حال تلف شدن هستند. برخی آمارها می‌گویند که شمارِ تلف‌شدگان از 20 هزار بال نیز گذشته است.

در چنین وضعیتی، بازار فروش پرندگان در فریدون‌کنار همچنان پابرجاست و در این بازار حتی لاشه‌ی پرندگان مُرده در تالاب هم به فروش می‌رسد.

فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر، با نوشتن یادداشتی کوتاه نسبت به این اتفاق‌ها واکنش نشان داد. شهبازیان در صفحه شخصی‌اش نوشت:

و ناراحت کننده‌تر از مرگ آزادی و کشتار میهمانان «هزاران هزار» پرندگان مهاجر در تالاب‌های خسته از بی‌مسئولیتیِ مسئولان دولتی، سکوت و عدم واکنش و اقدام رئیس جمهورِ بی‌خیال بر فجایع ملی است…

روا نبود با این میهمانان زیبا و مظلوم و مظهر آزادی، اینگونه رفتار شود و لاشه‌ی آنها سر از سوداگرخانه فریدونکنار درآورد.»

ستاد مدیریت بحران استان مازندران طی اطلاعیه‌ای که از سوی استانداری ابلاغ شد، ممنوعیت شکار و فروش پرندگان مهاجر و همچنین برپایی بازار پرندگان با هر نامی را به دلیل مخاطرات پیش آمده در مازندران ممنوع اعلام کرده است.
با این حال برخی گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، نشان می‌دهد که بازار خرید و فروش پرندگان در فریدونکنار، همچنان باز است و با رونق بیشتر به فعالیتش ادامه می‌دهد.

حدود 2 دهه از ممنوعیت قانونی بازار پرندگان در هر جای کشور می‌گذرد. طبق ماده 25 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شکار هر گونه پرنده مهاجر یا بومی و خرید و فروش زنده یا کشته آن ممنوع است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7218

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا