جشنواره موسیقی فجر

پیام وزیر فرهنگ به سی و پنجمین جشنواره موسیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گفت: موسیقی جریان جاری در فرهنگ و هنر است و در سرزمین ما از گذشته تا امروز، در پیوند با زندگی و ذائقه فردی و اجتماعی، حرکت کرده است.

به گزارش روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، در متن پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است: موسیقی جریان جاری در فرهنگ و هنر است و در سرزمین ما از گذشته تا امروز، در پیوند با زندگی و ذائقه فردی و اجتماعی، حرکت کرده است. آثار و رویدادهای حوزه موسیقی، فرصت و امکانی است تا استعداد، خلاقیت و دستاوردهای موسیقایی در کنار ضرورت ها و نیازها دیده شود.

جشنواره موسیقی فجر، هم نشینی گونه های متنوع موسیقی سرزمین ایران با حضور استادان موسیقی و جوانان توانا و خلاق است و هموطنان و علاقه مندان این هنر بر اساس تجربه های زیستی خود از آن دریافت و سهمی دارند.

در ادامه پیام وزیر فرهنگ آمده است: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با نگاه جامع به گرایش ها و گونه های فعال موسیقی منتخبی از داشته های فراوان موسیقی کشور را فراهم می آورد که در تعامل و گفت و گو با جامعه بالنده و پایدار است.

صالحی در این پیام افزوده است: بخش قابل توجهی از موسیقی ما باکلام، شعر و ترانه همراه است و انتخاب شعر و ترانه ها با توجه به اصول حرفه ای ترانه سرایی، زبان فارسی و مضامین می تواند تأمل و دقت بیشتری را به عنصر شعر و ترانه در جریان موسیقی کشور معطوف کند.

موسیقی و هنر همواره به مسایل و مصایب اجتماعی و انسانی توجه داشته و دارد. از این رو نگاه ویژه جشنواره موسیقی فجر به استان عزیز و سیل زده سیستان و بلوچستان و نیز گرامیداشت یاد و خاطره هموطنان جان باخته در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری نمونه ای از این دغدغه و همدلی هنرمندان با مردم است.

در پایان پیام وزیر آمده است: مشارکت همدلانه هنرمندان موسیقی با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و تلاش همکاران معاونت امور هنری و ستاد جشنواره را در برگزاری این رویداد ارج می نهم و برای فرهنگ و هنر و موسیقی ایران اسلامی روزهای درخشان تری آرزومندم.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7190

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا