بیوگرافیهنرمندان

زندگینامه سید عماد توحیدی نوازنده و مدرس

به گزارش کامینگ سون موزیک: عماد توحیدی از نوارندگان و مدرسان بادانش و برجسته سازهای کوبه‌ای و فرزند محمود توحیدی، شاعر معاصر کرمانی است.

محمد بلبلی: عماد توحیدی، موسیقیدان کرمانی از سن هفت‌سالگی موسیقی را با فراگیری ساز دف آغاز کرد و پس از سال‌ها نوازندگی و کسب تجربه کتاب آموزشی «شیوه دف‌نوازی» را منتشر کرد.

شیوه دف‌نوازی اولین کتاب در زمینه آموزش دف‌نوازی است که با ۲۲ چاپ و تیراژ بیش از ۹۰۰۰۰ پرفروش‌ترین کتاب آموزش موسیقایی‌ست.

توحیدی در سال ۱۳۷۳ در رشته کارگردانی تئاتر وارد دانشگاه هنرهای زیبا شد و در همین سال‌ها آکادمی دف را تاسیس کرد.

او در سال ۱۳۷۹ تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر به اتمام رساند و در سال ۱۳۸۸ موفق به دریافت دکترای زبان‌شناسی از دانشگاه روسیه شد.

توحیدی در کنار تحصیل دانشگاهی، به نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های رادیویی «پسری که می‌خواست بداند» و «تیتیل و بیبیل» پرداخت و همچنین موسیقی متن تئاتر «معرکه در معرکه» به کارگردانی داود میرباقری و فیلم «مشت بر پوست» به کارگردانی محسن محسنی نسب را ساخت.

از توحیدی آثاری منتشر شده که اکثرا براساس موسیقی ریتمیک و سازهای کوبه‌ای ساخته و تنظیم شده‌است: تیتیل و بیبیل(افسانه کُردی) ١٣٧٩ – کولی کوبی ١٣٨١ – ذوالجناح ١٣٨٣ – نی نامه ١٣٨۵ – قلندروار ١٣٨۶ – رقص قطره ١٣٩٣ – ازدحام سکوت ١٣٩۵ – سرزمین آفتابگردان ١٣٩٧ – ترانه های کبود ١٣٩٧.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7077

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا