موسیقی ایران

آیا تتلو نماد فرهنگ ایران در سطح جهانی است؟

به گزارش کامینگ سون موزیک:  واقعیت این‌جاست که یک مفسد اقتصادی پول یک کشور را به تاراج می‌برد که هرچند تأسف‌بار اما قابل جبران است؛ اما یک «سلبریتی تکامل نیافته» که تریبون دارد بدون آنکه بداند، فرهنگ جامعه را به سقوط می‌کشاند.

دانیال داودی راد، دکترای علوم تربیتی و مسول دانشگاه پیام نور ترکیه- آلانیا در واکنش به خبر دستگیری تتلو در ترکیه یادداشتی نوشته است که در ادامه می‌خوانید:

افرادی مثل امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» که دارای استعدادی در یک حوزه هنری مثلاً موسیقی هستند اگر از قبل دارای پیشینه تربیتی قوی نباشند و یا درهنگام رسیدن به اوج که اصطلاحاً سلبریتی دارای تریبون اطلاع رسانی می‌شوند از طرف اطرافیان مدیریت صحیح نشوند هم برای خود و هم برای جامعه‌ای که معرف آن هستند آسیب‌های فرهنگی جبران ناپذیری در بر خواهند داشت.

تلفیق فحاشی در شعر و ترانه‌ها با موسیقی رپ در کشورهای غربی مدتهاست که در میان عوام جامعه پدیدار شده و شیوع آن در ایران «به ادعای افتخارآمیز خودش» توسط «تتلو» صورت گرفت و طبیعتا‌ مانند سایر جوامع غربی طرفداران زیادی در بین اقشار لمپن جامعه پیدا کرده و در یک فرآیند پوپولیستی در حال ترویج و عادت دادن سلیقه جامعه به بوی تعفن این نوع موسیقی است.

قطعاً اگر در اتومبیلتان یک‌بار یک ترانه با الفاظ مشمئز کننده بشنوید برمی‌آشوبید اما اگر این روند هر روز تکرار شود سلیقه شما به سمت آن نوع ترانه‌ها تغییر می‌کند و این اتفاقی بود که به دلیل وجود تتلو در ایران در حال انجام بود.

جای تعجب ندارد که بعضی از به اصطلاح سیلیبرتی‌های ایران برای بیشتر شدن فالوئرهای خود به طرفداری این فرد کامنت می‌گذارند اما همین افراد تحمل شنیدن حرف‌های احمقانه او را در کنسرتش و یا شنیدن بعضی از ترانه‌هایش را در جمع ندارند. لکن این جرئت را ندارند که حقیقت را عنوان کنند. مبادا از طرف فریب خوردگان تتلو که بعضاً از افراد کم سن و سال جامعه هستند و فحاشی و بی احترامی به دیگران را نشانه بزرگ شدن می‌دانند؛ مورد هجمه قرار گیرند.

واقعیت این‌جاست که یک مفسد اقتصادی پول یک کشور را به تاراج می‌برد که هرچند تأسف بار اما قابل جبران است؛ اما یک «سلبریتی تکامل نیافته» که تریبون دارد بدون آنکه بداند، فرهنگ جامعه را به سقوط می‌کشاند که قابل جبران نیست و به مرور زمان فردی چون تتلو چه بخواهیم و چه نخواهیم ملاکی می‌شود برای برداشت جهانیان از فرهنگ جامعه ایرانی!

شاید در این برهه از زمان دستگیری تتلو مشکلات سیاسی و اقتصادی و معیشتی جامعه را حل نکند ولی اگر پایانی بر تولیدات سخیف فرهنگی او باشد؛ قطعاً از بروز فجایع فرهنگی در سطح ملی برای نسل آینده جلوگیری خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7022

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا