کنسرت تهران

کنسرت گروه «صنم» در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک:  کنسرت گروه موسیقی «صنم» به آهنگسازی و سرپرستی امیرعباس ستایشگر در راستای طرح «هنر برای همه» در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، این برنامه در آستانه ۲۰ سالگی تشکیل گروه موسیقی صنم روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ میزبان علاقه‌مندان است.

در این کنسرت مجموعه‌ای از قطعات گذشته و جدید در دستگاه نوا و آواز کُرد بیات و دشتی با هنرمندی مجتبی عسگری(خواننده)، حامد زند کریمخانی(سه تار)، پویان گرامی(تنبک) نازنین غنی زاده(کمانچه)، آزاده احمدی(عود)، مهسا شهبازیان(قانون)، امیرعباس ستایشگر(سه تار) اجرا می‌شود.

کنسرت گروه موسیقی «صنم» به ترانه سرای بزرگ و معاصر ایران مرحوم افشین یداللهی تقدیم خواهد شد.

فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است.

نشست‌ موسیقی «نوگرایانه الف»
نشست «موسیقی معاصر و کنش اجتماعی» در ادامه سلسله نشست‌های‌ موسیقی «نوگرایانه الف» با اجرای آثاری از لویجی نُنُ آهنگساز و فعال سیاسی ایتالیایی شنبه ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

اجرای قطعاتی از مازیار یونسی برای خواننده کنترتنور و چهار کانال الکترونیک، سخنرانی خلاق (تاک) نوید قویدل با عنوان «قصه شهر تصویر» از دیگر بخش‌های این نشست است.

همچنین در این نشست محسن میرمهدی آهنگساز و استاد دانشگاه، آروین صداقت‌کیش منتقد موسیقی و شاهو محمودی جامعه‌شناس ضمن بررسی جایگاه موسیقی معاصر و جامعه ایران از دوران مشروطه تا حال، آثار نُنُ را به عنوان نمونه‌ای شناخته شده از این نوع موسیقی تحلیل کرده و نسبت آن را با جریان‌های سیاسی هنری در جامعه اروپا دهه شصت و هفتاد بیان خواهند کرد.

نشست‌های الف در دومین سال خود برنامه‌ای با محوریت ساز پیانو خواهد داشت که از طریق فراخوان آهنگسازی آثاری انتخاب و در برنامه اسفندماه معرفی و اجرا خواهند شد.

ورود در این برنامه آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای حضور در این نشست باید از طریق سایت مجموعه الف http://aleph-fdn.com/en/neshast/ کارت ورود خود را رزرو کنند.

«هزارصدای پاپ»
بخش موسیقی پاپ مسابقه استعدادیابی هزارصدا پنجشنبه (۱۷ بهمن) ساعت ۱۴:۳۰ در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این برنامه فرشاد حسامی، مهدی ایوبی و حامد همایون آثار شرکت‌کنندگان در برنامه را در بخش‌های آهنگسازی، ترانه و خوانندگی قضاوت خواهند کرد و نفر برگزیده برنامه را معرفی خواهند کرد.

حسامی ‌پیش از این در یکی از برنامه‌های سال ۱۳۹۵ و اولین برنامه هزار صدای شهرستان در گرگان به عنوان کارشناس در هزارصدا حضور داشته و حامد همایون نیز در اولین اجرای صحنه‌ای خود در سال ۱۳۹۵ خواننده مهمان این برنامه بوده اما مهدی ایوبی برای اولین بار به عنوان کارشناس ترانه در این برنامه حضور دارد.

ایوبی صاحب مجموعه ترانه‌های تیمارستان، تلفن عمومی ‌و روزنامه‌نگار و کتاب دستور خط زبان محاوره‌ای فارسی با عنوان «چگونه ترانه‌هایمان را درست بنویسیم» است و آثارش توسط مطرح‌ترین خوانندگان این روزها اجرا شده است.

خواننده میهمان این برنامه هم والایار است که در پایان برنامه قطعاتی را برای تماشاگران اجرا خواهد کرد.

همچنین این برنامه به زنده‌یاد فریدون فروغی تقدیم خواهد شد که متولد نهم بهمن ماه است و در بخش یادی از این خواننده فقید، علی احمدیان یکی از قطعات مشهور ایشان را به سبک و سیاق خود اجرا خواهد کرد.

این برنامه آخرین هزارصدای پاپ در سال ۹۸ است و دو برنامه دیگر هزارصدا در این سال، پنجم و بیست و یکم اسفندماه در بخش‌های موسیقی سنتی و موسیقی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6988

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا