آلبوم ایراننوستالژی

بازیگری که سرود مشهور دوران انقلاب را خواند

به گزارش کامینگ سون موزیک:  «ایران ایران ایران، رگبار مسلسل‌ها، ….»، این یکی از نوستالژیک‌ترین سرودهای انقلابی است که همیشه در ایام دهه فجر از رادیو و تلویزیون می‌شنویم. خواننده این قطعه خاطره‌انگیز بازیگر نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان، رضا رویگری است.

رضا رویگری از خاطرات دوران خوانندگی‌اش این‌طور گفت: «اولین کاری که از من پخش شد، قطعه «ایران ایران» بود. پدرم خیلی مذهبی بود و مرا به جلسه‌های قرآن می‌برد. سر صف همیشه من در مدرسه قرآن می‌خواندم و بعد فهمیدم صدایی دارم و می‌شود موسیقی کار کرد.

در اواخر دهه 50 سه چهار قطعه خواندم تا رسید به دوران انقلاب اسلامی و آقای فریدون خشنود «ایران ایران» را به من پیشنهاد داد. او صدایم را در تئاتر شنیده بود و می‌گفت می‌خواهم صدای جدیدی این شعر را بخواند که کسی نشنیده باشد».

رضا رویگری در برنامه تلویزیونی «چهل تیکه» درباره فعالیت‌های خوانندگی‌اش و این که آیا قصد دارد در آینده اثری منتشر کند، گفت: «تا به حال سه آلبوم از من به نام‌های «از عشق گفتن»، «غوغا» و «کازابلانکا» منتشر شده است که ملودیِ حدود 7-8 قطعه‌شان را خودم ساخته‌ام. برای ادامه دادن خوانندگی فکرهایی دارم و شاید آلبوم‌های دیگری منتشر کنم».

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6971

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا