موسیقی جهان

عربستان مراکز دولتی ویژه موسیقی، فیلم و مد تاسیس می کند

به گزارش کامینگ سون موزیک: دولت عربستان سعودی روز سه شنبه از قصد خود برای تاسیس مراکز فرهنگی دولتی در زمینه های هنری از جمله موسیقی، فیلم و مد خبر داد.

در بیانیه ای که پس از جلسه شورای وزیران عربستان صادر شد، آمده است: این شورا تاسیس نهادهایی در ارتباط با ادبیات، نشر و ترجمه، موزه، میراث فرهنگی، فیلم، کتابخانه، هنرهای معماری و طراحی، موسیقی، تئاتر و هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای آشپزی و مد را در دستور کار خود قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: تصمیم تاسیس نهادهای مذکور به «امیر بدربن عبدالله بن فرحان» وزیر فرهنگ عربستان سپرده شده است..

این وزیر سعودی در خصوص صدور چنین تصمیمی گفت: «سازمان های فرهنگی مذکور زیرساخت های محکمی را برای بخش های فرهنگی ما ایجاد می کننند و آغاز مرحله جدید و مهمی از تاریخ فرهنگی ماست. از ملک سلمان و ولیعهدش به خاطر حمایت از فرهنگ و روشنفکران تشکر می کنم».

عربستان وزارت فرهنگ را در سال ۲۰۱۸ تاسیس کرد تا بر روند برنامه هایش در خصوص اوضاع فرهنگی در سطح محلی و بین المللی نظارت داشته باشد.

گفتنی است پیش از این چنین مراکزی در عربستان جایی نداشته و به نظر می رسد تاسیس این مراکز در چارچوب چشم انداز ۲۰۳۰ این کشور صورت می گیرد که محمد بن سلمان ولیعهد این کشور روند اجرای آن را برعهده دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6915

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا