جشنواره موسیقی فجر

جزئیات اجراهای جشنواره موسیقی فجر اعلام شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: امسال گروه‌های موسیقی از بلژیک، ترکمنستان، آذربایجان، ایتالیا و اتریش و فرانسه در جشنواره موسیقی فجر برنامه اجرا می‌کنند. کنسرت موسیقی ظافر یوسف نیز از دیگر برنامه‌های جشنواره امسال است.

در نشست خبری سی‌و‌پنجمین جشنواره موسیقی فجر صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵بهمن‌ماه) با حضور مسئولان و اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد اردوان جعفریان درباره بخش بین‌الملل جشنواره امسال گفت: باتوجه به اینکه چندسالی‌ست عبارت بین‌الملل از جشنواره حذف شده، تلاش کردیم در این بخش بهتر حاضر شویم و آثار باکیفیت ارائه دهیم. به همین دلیل سیاست دعوت از هنرمندان باتوجه به تنوع جغرافیایی و تنوع فرم برای راضی نگهداشتن مخاطبان و نیز توجه به سبک‌های مختلف را اولویت قرار دادیم.

دبیر بخش بین‌الملل جشنواره افزود: امسال ۲ گروه موسیقی کلاسیک از کشور بلژیک داریم و ترکمنستان و آذربایجان نیز در جشنواره حضور دارند. در سبک جز هم گروه‌هایی از کشورهای ایتالیا و اتریش حضور دارند. علاوه بر این هنرمندانی مطرح از موسیقی معاصر فرانسه به اجرای برنامه می‌پردازند. کنسرت موسیقی ظافر یوسف نیز یکی از اتفاقات خوب جشنواره امسال است که همه اهالی موسیقی می‌دانند او از هنرمندان بزرگ عرصه موسیقی در دنیاست.

دبیر جشنواره درباره میزبانی استان‌ها نیز گفت: استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور هستند. گروه‌هایی از تهران و شهرستان‌ها نیز در جشنواره‌های استانی حضور دارند. در بخش قدردانی هم از هنرمندان و اساتیدی چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف تقدیر خواهد شد و این اتفاق در مراسم اختتامیه رخ خواهد داد.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره بخش گرافیک و مدیای جشنواره گفت: تلاش‌مان این بوده که در جشنواره امسال هویت بصری را اشاعه دهیم و به نوعی از مبحث پوستر خارج شویم و در حوزه‌های مختلف دیگر به معرفی گروه‌ها به مردم بپردازیم بنابراین برای همه گروه‌ها تیزر ساخته شده و آنها طی فایلی تصویری یک دقیقه‌ای در فضای مجازی به مخاطبان معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره موسیقی فجر در ادامه گفت: در بخش نشست‌های پژوهشی پنج نشست داریم که از 26 تا 30 بهمن‌ماه در فرهنگستان هنر و در تالار باربد آن برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها موضوعاتی مانند حرمت موسیقی در دین اسلام، بداهه‌نوازی و روند ترانه‌سرایی مورد توجه خواهد بود. تاثیر فضای مجازی بر هنر موسیقی و سیر تغییرات موسیقی پاپ نیز موضوعات دیگری هستند که در نشست‌های پژوهشی جشنواره امسال به آنها پرداخته خواهد شد.

الهیاری درباره جایزه موسیقی و رسانه جشنواره امسال نیز توضیح داد: جایزه این بخش برای هویت‌بخشی به جشنواره امسال است. اتفاقات حوزه موسیقی و رسانه در ادوار قبلی نیز فرآیند مشابهی داشته و ما امیدوارم برگزاری این بخش مانند دوره‌های قبل ادامه پیدا کند.

مدیرکل دفتر موسیقی طی توضیحات بیشتر گفت: مقوله ترانه موضوعی خیلی مهمی است که هم اهالی رسانه و هم دفتر موسیقی نسبت به آن دغدغه بسیاری دارند و دبیرخانه جایزه ترانه، طی روزهای اخیر با معرفی هیئت داوران به صورت جدی‌تر در جریان امور قرارخواهند گرفت.

در ادامه فرهت درباره تم اصلی جشنواره امسال گفت: در این بخش رایزنی‌هایی کرده‌ایم و قرار بود آثاری از آهنگسازان بزرگ ایرانی اجرا شود که برخی گروه‌ها از حضور در جشنواره انصراف دادند که البته سطح توقع ما نیز برآورده نشد ولی امیدواریم در آینده شرایطی شکل گیرد که طی آن تصانیف موجود در موسیقی محلی مورد توجه قرار بگیرد.

الهیاری درباره عدم حضور بزرگان در جشنواره نیز گفت: باید به سمتی برویم که جشنواره موسیقی فجر جریان‌ساز باشد و این نقش را درست ایفا کند. بی‌شک اگر این فضا به درستی مدیریت و هدایت شود شاهد حضور بزرگان و ستاره‌های موسیقی ایرانی در جشنواره خواهیم بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=6851

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا