موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

حسین زمان به خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  مراسم تشییع پیکرمرحوم حسین زمان از خوانندگان موسیقی پاپ روز جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد.

آیین تشییع پیکر و خاکسپاری مرحوم حسین زمان خواننده باسابقه موسیقی پاپ صبح امروز جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان موسیقی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران برگزار شد.

محمدمهدی گورنگی، صابر جعفری، حمید خزاعی، حمیدرضا نوربخش، باربد بابایی، هادی خانیکی، مهوش وقاری، امیر بکان، محسن میردامادی، چنگیز حبیبیان، مهدی یراحی و مانی رهنما از جمله افرادی هستند که در مراسم تشییع پیکر حسین زمان حضور پیدا کردند.

از نکات جالب توجه مراسم خاکسپاری عدم حضور ستارگان این روزهای موسیقی پاپ و همکاران حسین زمان در زمان فعالیت‌های این خواننده بود.

جایش پر نخواهد شد

امیر بکان آهنگساز در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده حمید خزاعی خواننده موسیقی ایرانی بود، ضمن تسلیت به جامعه هنری به مناسبت درگذشت حسین زمان بیان کرد: این سرزمین امروز یکی از شریف‌ترین و آزاد مردترین هنرمندان خود را از دست داد. فقدان او به شکلی است که جایش را با هیچ چیزی نمی‌توان پر کرد.

وی افزود: زمانی که جریان موسیقی پاپ در کشورمان برگزار شد بنده این افتخار را داشتم که با حسین زمان کنسرت‌های سراسر کشور را برگزار کردیم. آن زمان فضا به گونه‌ای بود که برگزاری کنسرت اصلاً در شرایط متعادل امروزی قرار نداشت اما حسین عزیز در همه این برنامه متین و ثابت قدم به خاطر مردم‌داری اصرار به برگزاری برنامه‌هایش در شهرستان‌ها داشت. او مصر بود که به احترام مردم باید کارهای را انجام داد. او انسان شریفی بود که موسیقی را برای ابراز احساسات به مردم انتخاب کرده بود.

این آهنگساز بیان کرد: او با دقت شاعرانش را انتخاب می‌کرد. به هر حال رسم زمانه این نیست که با چنین مردی که هشت سال در جبهه بود، چنین رفتار شود. او می‌توانست پیام‌های زیادی را به ما ابلاغ کند اما اجل مهلت نداد. حسین زنده است و به ما پیام می‌دهد که مسائل را خوب تحلیل کنیم.

صدای پرسوزی که خاموش شد

چنگیز حبیبیان از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان هم ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم حسین زمان گفت: من حسین زمان را از سال ۱۳۷۸ به خوبی می‌شناسم و خیلی از مجالس بود که همراه او بودم. او انسان بسیار شریفی بود که واقعاً مرد عمل بود. او گاهاً نکات کلیدی را می‌گفت که هرکدام کتابی برای خودش بود. همه رفتنی هستیم و باید قدر خودمان را بدانیم اما حیف که در این روزگار چنین کاری را انجام نمی‌دهیم.

وی افزود: صدای حسین سوز خاصی وجود داشت و بسیار حیف شد که از بین ما رفت. چقدر حیف که او چندین سال شرایط برگزاری کنسرت را نداشت. متاسفانه خوانندگان اکنون با دریایی از مشکلات رو به رو هستند که واقعاً کار را برای ان‌ها دشوار می‌کنند. گویی بال آن‌ها چیده می‌شود. به هر حال چیزی که ما را نگه داشته عشق است. این دنیای ما که زیاد آباد نشد اما امیدوارم در آن دنیا بتوانیم راحت‌تر زندگی کنیم.

این خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ در پایان صحبت‌های خود قطعه آوازی را برای مرحوم حسین زمان خواند.

هنر را برای تفنن و سرگرمی انتخاب نکرده بود

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی هم بعد از صحبت‌های حبیبیان گفت: حسین زمان هنرمند ارجمند متعهد و اندیشه‌ورزی بود که از سال‌های آغازین دهه هفتاد وقتی که موج جدید موسیقی پاپ پا به عرصه گذاشت از پیش قراولان بود. او از همان ابتدا نشان داد که هنر را برای سرگرمی و تفنن انتخاب نمی‌کند. او هنرمندی دغدغه‌مند بود که از سر درد می‌خواند. طبیعتاً چنین حرکتی مشکلات زیادی دارد.

وی افزود: از طرف خانه موسیقی ایران فقدان حسین زمان را به خانواده و جامعه موسیقی تسلیت می گویم و امیدوارم همه ما بتوانیم به تعهد خودمان در زندگی عمل کنیم و زمانی که می‌رویم پیش خودمان، مردممان و خدای خودمان شرمنده نباشیم.

زینب و ابوذر زمان به‌عنوان فرزندان مرحوم حسین زمان آخرین سخنرانان آیین تشییع پیکر این هنرمند بودند.

در این مراسم اعلام شد، مراسم یادبود مرحوم حسین زمان ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=68307

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا