موسیقیموسیقی ایران

خانه موسیقی برای هنرمندان زندانی اعتراضات اخیر چه کرد؟

به گزارش کامینگ سون موزیک: حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در پاسخ به این سوال که خانه موسیقی برای پیگیری وضعیت هنرمندان بازداشتی در چند ماه گذشته چه کرد به ارائه توضیحاتی پرداخت.

آن‌چه از ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ به این سو رخ داد بر همه ارکان زندگی ایرانی‌ها و از جمله هنرمندان اثر گذاشت. اثراتی که این اتفاق بر کار آن‌ها و خالی‌شدن سالن‌های محل اجرای‌شان داشت، یک سوی ماجرا بود و هنرمندانی که نامشان در میان بازداشتی‌ها به چشم می‌خورد سوی دیگر. در این میان نام اهالی موسیقی هم دیده می‌شد. از خواننده و نوازنده تا رهبر ارکستر. کسانی که از جمله معروف‌ترین‌شان که به چهره‌ای جهانی هم تبدیل شد شروین حاجی‌پور بود. محمود میرزایی، وحید موسوی، عماد قویدل و مجتبی اسدپور نام‌های دیگری بودند که زندان را تجربه کردند. در این میان خانه موسیقی، به عنوان نهادی صنفی اقدام به انتشار اطلاعیه‌هایی در مورد بازداشت‌شدگان و وضعیت آن‌ها می‌کرد و گه‌گاه خبر از آزادی برخی می‌داد.

از حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی پرسیدیم خانه موسیقی برای پیگیری وضعیت هنرمندان بازداشتی در چند ماه گذشته چه کرد. او گفت: «متاسفانه در این ایام تعدادی از اهالی موسیقی به دلیل اعتراض به وضع موجود دستگیر شدند. در این زمینه با همراهی مشترک با نهادهای صنفی خانه سینما و خانه تئاتر، کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت هنرمندان در بند تشکیل دادیم و با مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی گفت‌وگوها کردیم و رایزنی‌هایی برای آزاد شدن زندانیان انجام شد. از سوی دیگر در همین بازه زمانی با خانواده‌های آن‌ها در ارتباط بودیم تا شاید بتوانیم قوت قلب‌شان باشیم و باری از روی دوش آن‌ها برداریم؛ چون به هرحال جزئی از وظایف صنفی ما بود و باید انجامش می‌دادیم.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=68046

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا